Avatar billede Mqllerh Nybegynder
24. august 2011 - 17:52 Der er 9 kommentarer

Blevet Snydt?

Hej :)

Jeg købte en bærbar Acer for noget tid siden, som så gik i stykker. Jeg havde forsikring på den så jeg fik en ny, jeg valgte så at bruge 500kr ekstra på den samme Acer men med bedre Grafikkort og noget andet gøjl.

Men.. jeg synes ikke den nye computer, som skulle være bedre, er det? Jeg spillede Minecraft på den gamle helt fint, men på den nye lagger det rimelig meget, hvordan kan det lade sig gøre når den nye skulle være bedre?

Kan det have noget at gøre med manglende opdatering af drivere eller noget? Jeg har lige opdateret Grafik Drivere så vidt jeg ved, så problemet burde ikke ligge der.

Hvad kan det skyldes? Er jeg mon blevet snydt af butikken der solgte mig computeren?
Avatar billede Mqllerh Nybegynder
24. august 2011 - 17:54 #1
PS. Min nye computer er en Acer Aspire 5742G (efter hvad der står på den)
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 18:25 #2
Hvilken bærbar havde du inden denne: "Acer Aspire 5742G" ?
Avatar billede Mqllerh Nybegynder
24. august 2011 - 18:34 #3
Jeg har ikke navnet på den gamle computer, ved kun at den havde et Serie 400 grafikkort og en mindre processor. Ved absolut intet om computere, fik bare af vide den nye var bedre..

Så mit spørgsmål er nok mere om en opdatering af drivere eller noget kan fixe lag i det spil jeg spiller?
Avatar billede Mqllerh Nybegynder
24. august 2011 - 18:38 #4
Og forresten.. Når man køber en ny computer, burde den så ikke allerede være opdateret med det nyeste af alt?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 19:06 #5
Det kan jeg ikke besvare, for hvis jeg ikke ved hvad du havde før kan jeg ikke afgøre det, graffikkortet i nuværende er ikke ligefrem et graffikkort jeg ville smide penge i.. Men du kan da prøve og hente nyere drivere og se om det vil virke..
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
24. august 2011 - 19:29 #6
Driverproblemer kan godt give lidt ballade, men om det mon lige er det du oplever er jo svært at sige. Når du køber en "ny" computer kan den jo sagtens have ligget på lager i mange måneder, så du skal ikke regne med at den er opdateret.

Når jeg køber ny pc plejer jeg nu også at formatere og installere den selv. De fylder den med 1000 forskellige slags bloatware (Prøveperioder på alle mulige underlige programmer som er installeret på og virker i for eks. 3 måneder)
Avatar billede Mqllerh Nybegynder
24. august 2011 - 20:14 #7
Hvor finder jeg så de nødvendige opdateringer?

Det mærkelige er jo at den gamle computer jeg havde sagtens kunne køre spil som:

Minecraft
League of Legends
World of Tanks
Battlefield: bad company 2

Men den nye kan knapt køre dem på low settings, selvom den nye skulle have bedre grafikkort osv. Men jeg poster den gamle computer imorgen så kan i måske bedre se om den virkelig er bedre eller ej.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 20:31 #8
#7 om den er ny eller gammel er helt ligemeget, hvis du havde information om begge model nr eller navne så ville det nemt kunne ses hvilken der er bedst.. du kan hente driver opdateringer på acers hjemmeside.
Avatar billede Maako Nybegynder
24. august 2011 - 23:21 #9
Prøv at tjekke Task Manager på din nye: ind under 'processess' click 'Show processes from all users' og så se hvilke processer der tager hvor meget RAM og hvor meget CPU.

Hvis der under nr. 2 kollone står dit 'User Name', så skal du ikke være bange for at slukke det (Det gør du ved at clicke på processen og clicke 'End process' i h'jre hjørne).

Meld tilbage hvis der er noget der virkelig fremstår krævende.

Mit windows er engelsk; forgive me.