Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 20:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

FF: Hentning af filer

Jeg forstår ikke den måde, FF opfører sig på, når jeg henter filer.
Har lige klikket/hentet en pdf fil, og jeg aner ikke, hvor den er blevet af. Kan man ikke bare få den åbnet i stedet for alle de mystiske procedurer?
Mvh
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 20:18 #1
XP, Vista, Win 7 eller?
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 20:31 #2
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2011 - 20:32 #3
Jeg har sjovt nok fået samme problem, men ikke spekuleret så meget over det. I stedet for at åbne pdf filen, spørger den mig hvor jeg vil gemme den, og herefter kan jeg så åbne den.

Hvis du ikke har ændret i nogle indstillinger i Firefox, så kan du sikkert finde pdf filen i en download mappe under "My Documents" (oversæt selv til dansk, hvis du har dansk windows). Ellers må du kunne finde ud af hvor downloadede filer bliver gemt ved at kigge i nogle generelle indstillinger for Firefox.

Jeg bruger Windows XP med Firefox 3.6.20. Jeg ved ikke om det er fordi jeg på et tidspunkt prøvede Firefox 4 (den har jeg afinstalleret igen), at det måske holdt op med at virke. Kan se der er andre der har samme problem når jeg googler på det, men har ikke rigtig gide bruge tid på at løse det endnu.
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 21:02 #4
Jeg ved godt, hvor den bliver lagt - det har jeg selv defineret.
Men jeg fatter ikke, hvorfor jeg ikke bare kan få den åbnet i stedet for at skulle ind i stifinder, finde mappen og klikke på filen.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 21:10 #5
Hmmm, hvad mener du?
Først skriver du: jeg aner ikke, hvor den er blevet af
Så skriver du: Jeg ved godt, hvor den bliver lagt - det har jeg selv defineret.

Ved du hvor den er, eller ikke???
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 21:22 #6
Ja, det er et godt spørgsmål :-)
Jeg ved, hvor filen er, men jeg ved ikke, hvor og hvordan jeg kan læse den uden at skulle finde den med stifinder på HD.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 21:26 #7
Det aller nemmeste er at placere en genvej til mappen på skrivebordet. Så har du hurtig adgang.

Ellers må du jo bruge stifinder, som du selv skriver.....
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 21:32 #8
Nej, det nemmeste er at lade være med at downloade filer
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 21:33 #9
Hvad ville dit svar have været, hvis jeg brugte XP eller Vista?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 21:41 #10
Med hensyn til at undgå stifinder til at "besøge" en bestemt mappe, ville svaret være det samme.

Hvis det var fordi filen "var blevet væk" som du oprindelig skrev, er der forskel på, hvor de bliver gemt. (når brugeren ikke selv har defineret en mappe til formålet)

Win 7 har f.eks en mappe ved navn "Hentede filer", "Overførsler" eller lign. hvor den gemmer disse filer, hvis du ikke har ændret det.

Sidder ikke lige ved en Win 7 maskine, så kan ikke lige huske navnet på mappen.
Avatar billede ngr Praktikant
23. august 2011 - 22:28 #11
ok
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2011 - 22:37 #12
Er problemet løst, eller hu?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2011 - 22:54 #13
Man kan selv bestemme hvor det ligges hen ved at gå i tools-options-downloads (FF 6,0). Her kan du oprette en ny mappe du kalder "hentede filer fra firefox" for eksempel.
Standard mappen i programmet her hos mig hedder Downloads og ligger i dokumenter mappen.
Avatar billede ngr Praktikant
24. august 2011 - 01:14 #14
Nej
Avatar billede ngr Praktikant
24. august 2011 - 01:15 #15
220661: Læser du aldrig spm. og diskussion, inden du svarer?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2011 - 01:22 #16
Har du et link til en fil med problemet?

Hvad gør du, hvad sker der og hvad ønsker du?
Avatar billede ngr Praktikant
24. august 2011 - 01:30 #17
Læs dog det, jeg har skrevet
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2011 - 01:43 #18
Sorry, jeg ser ikke noget link?????
Og heller ikke hvad du gør???
Dobbeltklikker du, eller højreklikker du, eller hvad gør du???

Jeg prøver faktisk på at hjælpe dig, men hvis du ikke er interesseret i en løsning, så siger du bare til.......
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2011 - 15:38 #19
#15 Det er jo måske fordi du formulerer dig dårligt.

Vejmand har jo også problemer, så du burde måske lige tænke dig om, når du formulerer dit spørgsmål.
Og din spam i tråden kan du godt lade være med. Det klæder ikke.
Du risikerer jo du ikke får hjælp til det du spørger om.