Avatar billede aare_o Nybegynder
22. august 2011 - 21:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtræk data ved opdatering

Hej

Jeg er nybegynder i Access, men ved at sætte mig ind i sagerne.

Det jeg ønsker er: Jeg har et anlæg/maskine som tilskriver nogle tal værdier til en Access database. Disse værdier eksisterer kun kortvarig i databasen, da de overskrives af de næst kommende værdier. Der er altså ingen historik, men det er det jeg ønsker.
Spørgsmålet er så: Kan man lave en "ekstern" database, der går ind og udtrækker disse værdier og skriver dem i sin egen tabel, hver gang værdierne i den primære database opdateres?
FYI: Der er ingen mulighed for at ændre i den primære database.

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede jensen363 Forsker
23. august 2011 - 13:56 #1
Hvordan får du data ind i din Access database i dag, er det via et link ?
Avatar billede aare_o Nybegynder
24. august 2011 - 21:51 #2
Databasen er tilknyttet et anlæg/maskine, som via et program skriver data til databasen. Programmet er et special program og er leveret med maskinen. Hvordan det skriver til databasen ved jeg ikke.
Avatar billede jensen363 Forsker
26. august 2011 - 10:39 #3
Kommer nye data pr. automatik ???
Avatar billede aare_o Nybegynder
28. august 2011 - 10:47 #4
Ja. Maskinen laver nogle målinger der sendes til computeren/programmet, som så bruges til nogle beregninger, hvis resultat gemmes i databasen. Dette sker automatiske ca. 5.000 gange i timen.
Avatar billede jensen363 Forsker
29. august 2011 - 08:51 #5
Dvs. resultatet bliver også overskrevet 5.000 gange i timen ???
Avatar billede aare_o Nybegynder
06. september 2011 - 21:14 #6
Ja
Avatar billede aare_o Nybegynder
06. november 2011 - 10:55 #7
Lukker!