Avatar billede ff_j Nybegynder
22. august 2011 - 14:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SSD installering MacBook Pro 15" i5 2010

Hey eksperter derude.

Jeg sidder her med nogle ret basale overvejelser jeg godt kunne tænke mig noget hjælp til.

1. Er der nogle der ved om denne SSD vil passe til min MacBook Pro?
SAMSUNG 256 GB
Model: LAT-256M2S

2. Hvor jeg finder skruetrækker til dette "indgreb" på min maskine?

Har læst mig frem til at der er tale om en Philips#00, og et stk. T6 Torx.

Håber der hjælp derude.

På forhånd tak.
Avatar billede jjepsen Nybegynder
23. august 2011 - 09:57 #1
Hej

Det få's bl.a. her

http://www.powerbookmedic.com/Laptop-Repair-Tool-Set-p-17102.html

Ellers prøv og Google: mac repair tool set

M.v.h. Jappa
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
23. august 2011 - 10:15 #2
Hej,

1) Så længe harddisken er 2.5" så passer den I din MacBook Pro da SSD teknologien benytter sig af SATA interfacet som er standard.

2) Du kan købe den på nettet eller finde dem i dit lokale byggemarked eller i en elektronik forretning.
Det er en ret nemt at skifte harddisken ud. Du fjerner simpelthen skurene under bunden på din Mac og løfter det er og så er du nede ved harddisken.

Med venlig hilsen

Denni Pultz Gottfredsen
http://www.it-denni.dk
Avatar billede ff_j Nybegynder
23. august 2011 - 12:24 #3
Hey Denni.

Betyder det så at man kan gøre det så basalt, at hvis det er en 2.5" SSD, så passer den i min maskine, også at min maskine kan læse og skrive til den (SSD) korrekt?
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
23. august 2011 - 12:31 #4
Hej,

Jeps det er hel korrekt forstået :-)

Med venlig hilsen

Denni Pultz Gottfredsen
http://www.it-denni.dk
Avatar billede ff_j Nybegynder
23. august 2011 - 12:42 #5
Jamen så får du lige nogle point.

Mange tak for hjælpen.