Avatar billede don_lime Nybegynder
20. august 2011 - 00:04 Der er 8 kommentarer

uninstall opensuse 11,4

hej jeg har prøvet lidt med opensuse men vil gerne gå over til windows xp igen men jeg har så det problem at jeg ikke kan finde ud af at hverken afinstallere linux eller installere windows.
håber der er en der kan give lidt hjælp.
20. august 2011 - 00:17 #1
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. august 2011 - 09:09 #2
Du sætter XP CD'eren i og sletter de partitioner der er oprettet. Herefter opretter du en ny partition i NTFS format hvor du så installere XP på.
20. august 2011 - 10:39 #3
... og HVILKEN "Windows" er der tale om ???
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. august 2011 - 11:12 #4
Han skriver han vil over til XP igen :)
Avatar billede don_lime Nybegynder
20. august 2011 - 12:08 #5
når jeg sætter cd'en i læser den ikke cd ved opstart og jeg kan heller ikke gøre noget ved at gå ind på cd'en og prøve at installere for så tager den det som en opdatering.

jeg har både xp, vista og 7
20. august 2011 - 12:22 #6
Du skal i BIOS og ændre "First Boot Device" (eller hvad det nu kan hedde) til at være CD/DVD !

Eksempel ->
www.hiren.info/pages/bios-boot-cdrom
www.youtube.com/watch?v=Kd3JTGAs-q0
Avatar billede don_lime Nybegynder
20. august 2011 - 12:57 #7
jeg prøve at sætte hdd'en i en anden computer og nu kunne jeg boote lige fra dvd'en tak for hjælpen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. august 2011 - 13:01 #8
Hver opmærksom på hvis du installere et styresystem fra en computer der ikke har samme hardware, kan du løbe ind i driver problemer hvis /når du flytter harddisken tilbage.