Avatar billede ChrisD Nybegynder
18. august 2011 - 12:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kode på mapper

Hej

Jeg vil høre om det er muligt at begrænse adgangen til visse mapper. Her tænker jeg et kodeord, for at få adgang.

Det skal bruges til mine private mapper på computeren jeg deler med andre.

Ved godt man som administrator kan give begrænset adgang til andre brugere, men da alle bruger samme bruger, vil det optimale formentligt være et kodeord. (?)

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Chris
18. august 2011 - 12:32 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede ChrisD Nybegynder
18. august 2011 - 13:11 #2
Win7
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 13:30 #3
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
18. august 2011 - 13:42 #4
Hvis du har winrar. Så er det muligt at sætte kode på dine folders. Men mener kun det er pakket folders du kan sætte kode på (:

vh Christian
Avatar billede ChrisD Nybegynder
19. august 2011 - 11:49 #5
Tak for jeres indlæg.
Jeg havde dog håbet der var en nemmere måde at låse mapperne på.

Noget i stil med de hjemmesider, hvor man skal indtaste brugernavn og adgangskode for at få adgang.

@haverslev
Jeg kan godt se ideen med dit program, dog er det en smule for 'stort' og indviklet til mig. Leder blot efter en måde at låse en mappe på. :)
Avatar billede ChrisD Nybegynder
19. august 2011 - 13:59 #7
@haverslev
Det vil sige det ikke kan lade sig gøre. Æv.

Som udgangspunkt vil jeg kun kunne skjule mappen.

Vil du lave et svar, så jeg kan tildele dig pointene?
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2011 - 18:45 #8
svar :-)
Avatar billede thov Forsker
28. august 2011 - 13:52 #9
My Lockbox http://fspro.net/my-lockbox/
Gratis for en enkelt mappe.