Avatar billede Max Praktikant
18. august 2011 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server 2008 R2

Hej.

Jeg har en udfordring med en Session broker farm. Har 5 terminalservere i en farm alle tilmeldt og det kører for så vidt fint nok med loadbalncing osv. problemet er at jeg ikke kan få fat i Exchange og heller ej gå på internettet fra nogen af maskinerne. Det kunne de fint inden de røg i session broker farmen.

Jeg har bemærket at Default Gateway er blank og prøver jeg at sætte den ind, virker nettet indtil næste genstart.

Det skal siges dertil at jeg har smidt serverne i en grouppolicy unit som har GPO´s for alle vores terminaler. Kan dog ikke umiddelbart se nogen GPO´r der skulle påvirke Default Gateway.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:41 #2
Hej Maximus
Har du fundet en løsning?
Avatar billede Max Praktikant
19. august 2012 - 21:51 #3
Hej Martin-Rene.

Beklager jeg var lidt sen ude med svar her, jeg kan jo ikke engang komme med en dårlig undskyldning om at jeg havde glemt det nu hvor Eksperten er så flinke at sende mail om åbne spørgsmål. :)

Jeg fik ikke løst det på baggrund af artiklerne, muligvis fordi vi kører 2008R2 og ikke 2008 eller SBS. Men kan oplyse at vi sidenhen har tilføjet 3 nye servere til farmen, som alle kører uden at miste gateway, jeg tænker lidt der kan være kommet en opdatering fra Microsoft der har løst dette issue, men må erkende at jeg ikke er sikker på den egentlige løsning.

Vil dog godt give dig point for svar, da de har relevans for problemet, og måske kan hjælpe andre videre. Smid et svar, og sorry det lidt sene svar.
Avatar billede Max Praktikant
07. september 2012 - 14:56 #4
Lukker denne