Avatar billede syro Nybegynder
18. august 2011 - 08:40 Der er 11 kommentarer

Formatering af korrupt eksteren harddisk?

Ja jeg er lidt vildledt over hvad jeg skal gøre med denne eksterne harddisk

Disken er korrupt, det vil sige windows vil ikke gå ind i harddisken og beder om den bliver formateret, når jeg så forsøger at formatere den så melder den fejl

Hvordan får jeg disken formateret så den er til at komme ind på igen? jeg skal dette for at kunne bruge get data back for at se om jeg kan recover noget data fra disken

Jeg håber det giver mening :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2011 - 08:51 #1
Du skal ikke formattere for at kunne bruge Get Data Back.
Brug Get Data Back før du formatterer.

Men vi er ikke tankelæsere, så skriv lige hvad du selv har forsøgt.
Avatar billede syro Nybegynder
18. august 2011 - 09:03 #2
Når jeg starter get data back så kan den ikke finde partitionen og der står ikke i denne computer hvor mange gb der er på disken eller noget andet info kun at der er en parition som pt. hedder G:

Jeg har ikke forsøgt så meget andet end alm formatering igennem windows som den meldede fejl ved, og disk håndtering for at slette partionen og der meldte den også fejl. Så når windows formatering fejler så er min viden ikke så stor endnu hvad man så kan gøre så det er pt de eneste ting jeg har forsøgt da som sagt get data back ikke kan se G: så der kan blive recoveret data
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. august 2011 - 09:09 #3
Prøv lige at se dette billede og fortæl hvilket der beskriver din disk?
http://imageshack.us/f/826/eksempelphd.png/
Avatar billede syro Nybegynder
18. august 2011 - 09:41 #4
Der står G: 298GB RAW

Denne partion er i orden

Det er hvad der står under diskhåndtering
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. august 2011 - 09:48 #5
Så skal du igang med at se hvad du kan redde af dine filer. Hent File scavenger. der er også en vejledning.
http://www.quetek.com/download.htm
Se hvor meget du kan få ud. og lad være med at tro hvis der kommer nogen og fortæller at den mangler filetabellen det passer ikke og så hopper jeg fra igen.bag efter er der et par muligheder vi så kan prøve for at redde disken.
Avatar billede syro Nybegynder
18. august 2011 - 10:03 #6
Så er computeren igang med at søge efter filer på disken med file scavenger, jeg vender tilbage når den er færdig og jeg har fået gemt noget data. Så må vi se om disken er til at rede bagefter:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2011 - 10:20 #7
Fik du reddet dine filer?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
21. august 2011 - 23:55 #8
der er ingen grund til at spendere penge på kommercielt software, når testdisk kan klare 2 ud af 3 tilfælde hvor partitionstabellen er røget sig en tur. alternativt kan tesdisk også trække filerne ud hvis partitionstabellen ikke står til at redde.
værktøjet er open source og kan hentes her: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

just my two cents :)
Avatar billede syro Nybegynder
27. august 2011 - 13:43 #9
Poko Så har jeg fået redet daten fra disken, hvordan kan jeg så "rede" harddisken så den bliver brugbart igen hvis det er muligt :)?

Funware - tak for link men det andet program gjorde tricket bare langsomt :b
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2011 - 13:52 #10
prøv om du kan fælge denne vejlednin/guide jeg har lavet
http://www.eksperten.dk/guide/1444
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2011 - 18:37 #11
Sker der mere her?