Avatar billede Berti12 Nybegynder
16. august 2011 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Computeren slukker når den bliver for varm under spil!

200 point til den der har løsningen på problemet jeg har haft i mere end 1 år...
Hej,
Jeg har en Acer Aspire 5738ZG med windows vista som slukker når jeg spiller spil som LoL. En ven har ordnet noget med mit grafikkort og det har hjulpet en del. Desuden har jeg købt en computerkøler som også har hjulpet en smule og til sidst har jeg opdateret en masse på computeren!
Er der nogen der har nogle forslag til andet der kan gøres. Det skal også siges at jeg har renset blæseren og at der ikke sidder noget støv der nu. Computeren slukker når den kommer op omkring 90grader. Den kan spille i omkring 1time til 2timer alt efter om jeg sidder på skype imens eller har lukket nogle programmer ned i joblisten.

På forhånd tak!
16. august 2011 - 22:50 #1
Det ER et Støv/varme problem!!!

Hellerer det at den slukker end der går ILD/Flammer i 'dyret' !!!

Hvad med PSU'en ?

www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
16. august 2011 - 23:05 #2
90 grader er alt for varm og derfor VIL computeren slukke for at der ikke skal opstå varig skade på delene.

For mig lyder det som om at din blæser ikke virker ordentligt. Kan du aflæse hvor mange omdrejninger blæserne kører med?

Du kan nemt aflæse alt data med forskellige programmer som for eksempel pc wizard

http://www.cpuid.com/downloads/pc-wizard/2010.1.961-setup.exe

Direkte link til download

ftp://ftp.cpuid.com/pc-wizard/pc-wizard_2010.1.961-setup.exe

Hvilken computer køler har du købt? blæser den luften igennem alle sprækkerne på bagsiden eller skaber den bare turbulens inde i pc'en?

Bærbare har det med at blive varme men de er dog bygget til at holde en konstant temperatur under normale forhold hvis man holder alle luft ind og ud kanalerne fri.
Avatar billede PacManiac Nybegynder
16. august 2011 - 23:45 #3
Du siger at du har haft problemet i mere ind 1 år.
Hvor gammel er den så?

Jeg har oplevet at mine bærbare efter ca. 2år ikke køler så godt mere og også bliver alt for varme. Ved ikke om det har noget med levetiden at gøre.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
17. august 2011 - 00:07 #4
Varmeudviklingen på nyt og gammelt hardware er stort set den samme. Det der kan påvirke varmeafledningen er hvis din computer gentagne gange har været ekstremt varm hvorved varme afledningen har lidt en overlast og du derfor er nød til at skille pc'en ad i atomer og rense og påføre ny varmeledende tape eller pasta.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
17. august 2011 - 00:12 #5
og selvfølgelig støv... Det kan være nødvendigt at fjerne blæseren og bruge trykluft for at fjerne støvet ordentligt. Undgå at blæse for meget trykluft over blæseren da det kan ødelægge lejet og dermed blæseren.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
17. august 2011 - 16:29 #6
#1
Hvad skal jeg så gøre hvis det er et støv problem?

#2
Det er computerkøleren:
http://www.proshop.dk/Koeling-og-Blaeser/Targus-Lap-Chill-Mat-2197659.html&ref=pricerunnerdk
Desuden er der massere plads til udluftning.
Jeg kan ikke helt finde ud af det program der(downloadede det alligevel), men der står noget om at blæseren blæser 100%

#3 Jeg har faktisk haft den i 2 år og 6 seks dage helt præcist ;)

#4 og  #5 jeg ved ikke helt hvad i vil have mig til? Skal jeg skille computeren ad og rense den eller hvad? :)
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
18. august 2011 - 00:06 #7
Da du rensede blæseren gjorde du det så uden at skille noget ad?

Om du skal skille pc'en ad kommer lidt an på om du ved hvad du går i gang med.

Garantien er vel udløbet siden den er mere en 2 år gammel så den behøver du ikke være bange for bortfalder mere.

Hvis du aldrig har skilt noget teknik ad før skal du være meget forsigtig første gang.

Vær sikker på at du er afladet i hele tiden. Du kan for eksempel aflade dig selv ved at gribe om en radiator eller et andet metal objekt. Hvis du ikke er afladet og for eksempel rører ved ram blokken kan du skade dem.

når du skruer skruer ud læg dem på et bord i samme mønster som du tog dem ud så du sætter dem i igen de samme steder.

skru kun plastic skjoldene af der dækker over større områder.

skil ALDRIG cd-drev eller harddisken ad. Det er unødvendigt og du skader måske nogle af delene.

skil ALDRIG strømforsyningen ad. Der kan være statisk strøm selv om den er slukket.

Du kan for det meste nemt fjerne ram-blokken men det er sikkert ikke nødvendigt.

Hvis du har adgang til en kompressor skal du være opmærksom på at en kompressor kan have kondens vand i tanken og derfor skal du sikre dig at der ikke kommer vand ud når du blæser.
Brug ikke for højt tryk ellers kan nogle dele gå løse.

I det hele taget skal du bare bruge normal omtanke når du har med elektronik at gøre. Måske har jeg fået det til at lyde indviklet men det er rent faktisk enormt enkelt.

Alt du skal bruge er forsigtighed og tålmodighed.
18. august 2011 - 09:22 #8
...Du kan for eksempel aflade dig selv ved at gribe om en radiator eller et andet metal objekt... - bare du har hånden på kabinetmetalet imens, så har DU samme potentiale som resten...
Avatar billede Berti12 Nybegynder
19. august 2011 - 20:34 #9
Skriv svar karise_larry og farmerstbt :)

Og tak for hjælpen ;)
19. august 2011 - 20:48 #10
Ping...
Avatar billede Berti12 Nybegynder
21. august 2011 - 18:00 #11
Jeg giver point snart...(farmerstbt)
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
22. august 2011 - 16:08 #12
okay tak for det :)