Avatar billede dkcas11 Nybegynder
15. august 2011 - 00:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre default installationsdrev?

Hejsa derude,

Jeg har nu fået samlet mig en ny computer, med mit OS liggende på SSD(C:), og en 1TB slave HDD(D:) til diverse. Men!.. Da jeg ikke vil fylde min SSD(C:) op med alle mine programmer, for at sænke hastigheden, så lægger jeg mine programmer over på min 1TB HDD(D:). Desværre skal jeg så, hver eneste gang jeg skal installere et program, selv vælge at lægge dem ind på slaven(D:).
Så er mit spørgsmål så, nu hvor jeg ikke aner hvor at lede efter det, hvordan, hvis det kan lade sig gøre, ændrer jeg default stien til installering af programmer?

/Casper
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. august 2011 - 04:04 #1
15. august 2011 - 08:44 #2
Generelt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede Maako Nybegynder
15. august 2011 - 09:35 #3
Hvad er pointen med en SSD hvis du ikke kører dit OS og dine programmer fra din SSD.

- Som jeg forstår det, så hvis du installerer dine programmer på din HDD(D:), så når du åbner dine programmer vil OS først skulle finde og læse programmet fra HDD'en(D:).

Dvs. at programmet kun kan åbnes så hurtigt som HDD'ens read hastighed, i hvilket du mister alt gavn ved SSD'ens overlegne evne.

Jeg kunne forstå det hvis det var to harddiske!

Jeg læser op på dette, så jeg også vil kunne forstå. xD
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
15. august 2011 - 11:24 #4
Aaah for pokker da, glemte lige at skrive Win7 64-bit.

mrmox2: Jeg vil ligfe prøve engang, tak ;)

Maako: Så vidt jeg ved gør det ikke den store forskel om SSD'en skal hive programmet frem fra en HDD, eller ej, da det jo er SSD som skal indlæse og køre det. Dvs. allerede der kan den så køre programmet måske hurtigere end en almindelig HDD.
Jeg kender en IT konsulent som fortalte mig om det, da jeg også selv var en smule skeptisk, men må indrømme at det kører godt ;)
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
15. august 2011 - 11:30 #5
Hmm, mrmox2, jeg prøvede lige dit link, virker ikke? ;)
Avatar billede Maako Nybegynder
15. august 2011 - 11:46 #6
Så tror jeg denne tråd vil gavne mere:
http://www.overclock.net/ssd/664738-how-setup-ssd-boot-drive-secondary.html

Hvis jeg må citere, "The programs not being installed on the ssd do not benefit from the speed of the ssd, and the only benefit of saving programs on a separate drive is to save space.
"

Jeg forstår at dette ikke er helt det du søgte, men håber det gavner.
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
24. august 2011 - 08:52 #7
Mange tak for hjælpen. Jeg skulle lige sidde og lege lidt med det for at få det til at virke, men det kører nu ;)
Hvis du lige smider et svar, så kan eg give point.
Avatar billede Maako Nybegynder
24. august 2011 - 17:45 #8
Jeg ved faktisk ikke hvem du mener skal give et svar, men håber det er mig. xP