Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 17:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværksdrev: Adgang nægtet

Hej eksperter.

Jeg har en arbejdsstation som skal forbinde til en ekstern netværksdisk vha et bruger og et kodeord.
Men den fortæller hele tiden, at adgang bliver nægtet.

Jeg VED, at det indtastede brugernavn og adgangskode er korrekt samt jeg har tjekket netuse hvor der ingen poster er.

Hjælp? :)
Avatar billede KHHP Juniormester
14. august 2011 - 18:00 #1
Nu ved jeg ikke helt hvordan din opsætning med netværksdisk er, så det ville være en fordel at fortælle os.
Hvis din netværksdisk er et drev i en anden computer, skal du være sikker på at drevet er delt på netværket, og at den maskine der har dit netværksdrev, og den der skal læse filer fra drevet er i samme arbejdsgruppe/domæne
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 18:48 #2
kan du se hvor meget ledig plads der er på din NAS?
Avatar billede kjden Nybegynder
15. august 2011 - 07:39 #3
domæne og/eller arbejdsgruppe. Såfremt det er via netværk du skal forbinde så husk at domæne eller arbejdsgruppe før dit brugerid domæne\bruger.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2011 - 16:54 #4
Harddisken var sat til arbejdsgruppen WORKGROUP imens pc'en stod til MSHOME.. Tak for hjælpen alle :)