Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 16:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lukke Windows XP fra en Windows 7 via CMD

Hej

Har tænkt på om det er muligt at lukke en anden computer som køre Windows XP Professional SP3, fra en Windows 7 Professional SP1, via Komandoprompt.

HVIS det er muligt, kan man så lave det i en batch fil (.bat)?

Udeler op til 60 points;)
Avatar billede lad Nybegynder
14. august 2011 - 17:01 #1
Der er en kommando der hedder "shutdown" bygget ind i Windows. Jeg mener helt bestemt man kan angive en anden computer når man bruger kommandoen.

Jeg sidder på en XP maskine, og ifølge kommandoens hjælp er det noget i retningen af dette du skal have fat i:

shutdown -s -m \\computernavn

Ved ikke om syntaksen er den samme på Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 18:32 #2
Det lyder, og ser ud til at det kan bruges.

Det er heller ikke nødvendigt at køre den på en windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 18:33 #3
Ville lige teste det, så vil jeg lige skriver om det virker ;)
14. august 2011 - 18:54 #4
... hvis der er seriøs sikkerhed opsat på (XP) PC'en vil du få [Adgang nægtet] ...
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 20:14 #5
Seriøs Sikkerhed? hvad mener du med det?
14. august 2011 - 20:40 #6
... det er standard i enhvert OPDATERET M$ styresystem. Ellers vil der let bliver "ragnerok" rundt omkring...

Se iøvrigt ->
http://support.microsoft.com/kb/317371
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/shutdown.mspx?mfr=true
14. august 2011 - 20:48 #7
Bla. FIREWALL vil stoppe den slags...
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2011 - 14:07 #8
Nå, jeg har både Firewall i Pc og Router, og min pc er opdateret, og et antivirus program (Microsoft Security Essentials)

Nu vi er ved det, den pc jeg har XP på er en gammel Compaq Presario 5696, men da den er så gammel at den er født med Windows 98, skal man tilslute APM, men når jeg gør det kan jeg ikke lukke den på Tænd/Sluk knappen, kan jeg lave det så man kan det?

Håber i kan hjælpe mig med det
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2011 - 14:09 #9
Da den er uden Skærm, Tastatur og Mus, skal jeg have en anden pc startet og åbne fjernskrivebord, logge ind på fjern computer og lukke den derfra
15. august 2011 - 15:01 #10
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2011 - 20:37 #11
Citat: "Nu vi er ved det, den pc jeg har XP på er en gammel Compaq Presario 5696, men da den er så gammel at den er født med Windows 98, skal man tilslute APM, men når jeg gør det kan jeg ikke lukke den på Tænd/Sluk knappen, kan jeg lave det så man kan det?
Da den er uden Skærm, Tastatur og Mus, skal jeg have en anden pc startet og åbne fjernskrivebord, logge ind på fjern computer og lukke den derfra" Citat Slut

Ville gerne have hjælp til dette som der står i citatet, da det i #10 ikke virker
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 14:52 #12
Jeg lukker nu,