Avatar billede swk Nybegynder
13. august 2011 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar men langsom trådløs net?

Hej alle eksperter,

jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med

Det drejer sig om at jeg har købt en ny Asus K53sv bærbar som jeg fik i forgårs. Problemet med den er at den rigtigt langsom på det trådløse net?

Jeg har to andre bærbar som er koblet på samme net og nettet køre fint på begge.

Jeg har taget en speedtest på alle 3 bærbar, hvor de to af dem har en hastighed på ca 10 mbit, hvor min Asus kun har 2 mbit?

jeg har prøvet at opdatere min router, men det hjalp ikke, jeg kan ikke rigtigt finde ud af at opdatere netværkskortet på Asus'en fordi jeg ikke kan finde driver og ved ikk hvordan jeg afinstallere den eksisterende driver

håber I kan hjælpe mig, på forhånd tak :)

ps. min router er en D-link Dir-855
Avatar billede tuddi15 Nybegynder
13. august 2011 - 23:58 #1
Hvor langt sider du fra router, og sidder du i nogle rum, med bly eller lign i væggende
Avatar billede swk Nybegynder
14. august 2011 - 00:01 #2
Jeg sidder ved siden af routeren nu? :)

ca. 1 meter væk i samme rum
Avatar billede swk Nybegynder
14. august 2011 - 00:38 #3
Inde i status for trådløs netværksforbindelse, kan jeg se at der ud for IPv4-forbindelse står: Internet

men ud for IPv6-forbindelse står: ingen internetadgang?

hvis det kan hjælpe til at løse problemet :)

derudover har jeg fuld forbindelse på ved signal styrke, så det undre mig at jeg ikk har fuld hastighed..
Avatar billede wappa Nybegynder
14. august 2011 - 01:02 #4
nye driver .....ville måske hjælpe
Avatar billede swk Nybegynder
14. august 2011 - 01:15 #5
Jeg fandt en på deres hjemmeside, efter installation, synes jeg ikke det har hjulpet overhovedet?
Ved ikk om det er fordi jeg ikke kan finde ud af at afinstallere det gamle..

Hvis jeg har kigget rigtigt, tror jeg ikke at Windows selv har installeret kortet fordi inde på Asus's hjemmeside henviser de til en driver fra Intel

Hvis jeg kigger i enhedshåndtering, står der at wlan netværkskortet hedder Atheros AR9002WB-1NG

De to drivers passer da ikke sammen?

jeg har søgt på google efter Atheros drivers, men finder ikke rigtigt noget?

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede swk Nybegynder
14. august 2011 - 10:13 #6
Jeg har prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand, hvor jeg derefter kørte en speedtest. Her virkede det normalt.

Den var helt op på 12 mbit, så det kan måske skyldes nogle ændringer jeg har lavet?

jeg har prøvet at afinstallere mit virus program for derefter at teste hastigheden og resultatet var det samme, den røg ned på 3 mbit igen..

håber det kan hjælpe jer videre til mit problem :)
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 17:44 #7
lukker