Avatar billede Steen Seniormester
13. august 2011 - 12:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til alle computer på mit netværk

Hej
Jeg har 3 PC'er på mit netværk, og jeg har fået det til at virke sådan at jeg på alle 3 maskiner har adgang til "Delte billeder, dokumenter, filoverførsler og videoer".

Mit ønske er ligeledes, at kunne få adgang til drev C og D på alle maskinerne, og derfor har jeg været inden på hver enkelte maskine og
og gjort følgende via stifinder:
højreklikke på drevet ( C: ) - valg "Egenskaber" - "Deling". valg "avanceret deling" - valgt "Del denne mappe" - valg "tilladelser", under "Tilladelser for share" står der "Alle" og under "Fuldkontrol - redigering og læsning" er der givet tilladelse. Jeg kan nu se at drevet har status "Delt".
Går jeg så over på en af den andre maskiner har jeg stadig kun adgang til "Delte billeder, dokumenter, filoverførsler og videoer". - vælger jeg drev C, som vises som "Filshare" får jeg denne fejl "Nerværksfejl" Der kan ikke opnås adgang til "Computer2" - Du har ikke adgangstilladelse, kontakt netværksadministratoren og få anmodning om adgang".

Hvordan kan det være at jeg har adgang til ""Delte billeder, dokumenter, filoverførsler og videoer" uden problemer, men ikke de fysiske drev ?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 18:51 #1
hæy model !!!  jeg har 4 computer og de kør på samme netværk med lanb og netværk og jeg kan se di computer som er på det Eksterne netværk  hvad køre du på de computere er det forskellige windows og bit  versioner  du har på  du kan også  prøve med (ubuntu)  VirtualBox  ubuntu har også en server det dur hos mig (ubuntu server 11.04) det er iso som du Downloader og likker på en dvd/cd eller en usb via UNetbootin  http://www.pendrivelinux.com/using-unetbootin-to-create-a-live-usb-linux/

og så vis det  er en computer den skal på så skal du trykke F1 eller F12  for af boote fra  usb  skiv vis lorte det ikke dur
Avatar billede lad Nybegynder
14. august 2011 - 02:07 #2
hvis du har opsat rettighederne rigtigt kan du tilgå andre computeres drev på følgende måde. Du skriver \\<computernavn>\c$ for drev C. Hvis du f.eks. vil tilgå ComputerB fra ComputerA, så åbner du f.eks. stifinder og skriver:

\\computerb\c$\

i adressen.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2011 - 18:50 #3
nas server