Avatar billede dazzy Nybegynder
10. august 2011 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at splitte txt file

Hej jeg har brug for hjælp til at splitte min txt fil op i flere små filer..

Jeg skal nemlig have txt filen ind i en mssql, og det kan den ikke på nuværende tidsspunkt..

Min tekst fil har over 40.000 linjer.

På forhånd tak
Avatar billede The_Buzz Novice
10. august 2011 - 18:24 #1
Hej dazzy

Du får sandsynligvis ikke ret mange svar, så længe du har så mange points ude.

Point systemerne på Eksperten er sat op så man udlover points - og giver disse til dem der hjælper en, hvis du ikke giver dine hjælpere de udlovede points, vil de ikke hjælpe dig senere - og vi kan jo alle se at du har et udestående.

dazzy (2.280 point. Point ude: 1.590) Se de åbne spørgsmål... http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/dazzy
Avatar billede dazzy Nybegynder
10. august 2011 - 20:06 #2
Har accepteret de tråden hvor jeg har fået et svar, jeg vil ikke skrive accepterrt svar så længe jeg ikke har dette.
Sys det er mislede de for dem der ser svaret
Som
Godkendt men så går ind i tråden og ser den ikke er besvaret
Avatar billede webweaver Praktikant
10. august 2011 - 21:20 #3
Det er der ikke noget at gøre ved. Vil råde dig til at lukke trådene alligevel, da du som The_Buzz skriver, nok ikke får meget hjælp ellers.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2011 - 08:23 #4
Hej dazzy

Nu hvor du har ryddet op...

Eftersom det er en SQL fil du har med at gøre som du vil splitte op i mindre dele, vil jeg måske kigge på PHP's Explode funktion:
http://phptips.dk/php_explode_funktion.tip
http://php.net/manual/en/function.explode.php

Nu forstår jeg ikke at du bruger MSSQL og ikke MySQL eftersom du har en PHP/apache = linux, hvor MySQL = linux. ASP.net = windows, MSSQL = Windows.

Med hensyn til phpmyadmin, er der mulighed ved den, at uploade filen til serveren med ftp - og så skal den nok tygge sig gennem filen selvom den er afsindig stor - jeg arbejder for et firma hvis SQL dump filer er langt over 1.000.000 linier, og det spiser den fint uden problemer.
Avatar billede dazzy Nybegynder
04. oktober 2011 - 17:10 #5
Jeg bruger ikke mysql da scriptet skal arbejde sammen med andre programmer.
Disse programmer bruger mssql