Avatar billede jjepsen Nybegynder
10. august 2011 - 08:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd ?

Hej

Et kort øjeblik mente jeg at mit probleme med bredbånd i sommerhuset var løst. Vi har besluttet og flytte mere eller mindre fast i sommerhus, hvorfor jeg bestilte flytning af fastnet tlf. og medarbejderbredbånd - TDC Ja tak - Ja tak ! Men nej - de fandt hurtigt ud af at huset ligger for langt fra centralen, og DB 58,15 udelukker så den mulighed.

Jeg har forsøgt med et par mobile løsninger - TDC og Telia, men såvel bredbånd som mobiltelefoner er meget svingende i styrke og ofte kun en streg eller to - eller i perioder slet ingen forbindelse.

Jeg har derfor været ved at undersøge andre muligheder, og den eneste chance jeg mener at kunne se er Net-1, som er baseret på den gamle NMT teknologi ! http://net-1.dk/privat/startsidan.aspx

Når jeg måske tror det kunne være en mulighed, er det fordi jeg mener og have læst, at signalstyrken er meget kraftigere end GSM signalet og der her er tale om en rækkevidde på op til 160 km.

ER DER NOGEN SOM HAR ERFARING MED SYSTEM / OG SELSKABET (tidl. ICE-NET) VIL JEG MEGET GERNE HØRE INDEN JEG SPRINGER UD I NOGET !

M.v.h. JJepsen
10. august 2011 - 08:58 #1
Avatar billede jjepsen Nybegynder
10. august 2011 - 09:04 #2
Hej - har se inde på trustpilot - men synes ikke rigtigt man bliver meget klogere - enten er der 4-5 stjerne eller stort set ingen, og som jeg læser mellem linierne er der for det meste tale om sure opstød som bunder i mange andre ting end netop funktion etc.

M.v.h. JJepsen
Avatar billede T-boy Nybegynder
10. august 2011 - 10:09 #3
Husk nu at alle dem der er i trustpilot kan købe sig til stjerner og at trustpilot er taget i at manipulere med tallene.

Ergo man kan kun få en idé om et produkt og det er muligvis ved betaling stjernerne er kommet.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. august 2011 - 10:58 #4
Du skal have Wimax. Og det er tilmed billigt. Læs mere her:
http://www.internet-bredbaand.dk/453/danmarks-billigste-bredband-6-mbit-fra-skyline/
Avatar billede jjepsen Nybegynder
10. august 2011 - 11:57 #5
Hej

Har godt set annoncen fra Wimax - måske lidt langhåret løsning da jeg er MAC bruger, men det kunne vel løses.

Men jeg synes ikke lige jeg kan se noget om hvilken båndbredde (eller hvad det nu hedder ?) de opererer på - for hvis det er det samme som TDC / Telia kan jeg ikke umiddelbart se, hvorfor dette skulle være bedre end disse ?

NB - Vil gerne understrege at jeg ikke har forstand på disse dele - så jeg beder om forståelse for eventuelle dumme spørgsmål !!

M.v.h.
JJepsen
Avatar billede mikaelch Novice
10. august 2011 - 14:55 #6
da jeg fik bedre mobil modem fungere det bedre for mig

hvem har meste signal der hvor du bor dem bruger du

køb det bedste udstyr

stærkere mobil modem sender et hårdere signal

bedre computer kan bedre tage et signal, hurtigere

bedre mobil har oplevet bedre kan tage et signal køb kvalitet udstyr

men det siger selv bedre udstyr man har jo bedre fungere det .

vis er tæt ved signal og bedre udstyr ja så fungere det også hurtigere tager mere af signalet

et mobil modem til 1000 kr. er gode penge givet ud end at købe et til 500 kr  men det er også meget op til ens behov og ens penge pung
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. august 2011 - 18:26 #7
Skyline benytter netop Wimax teknologien på deres bredbånd (ikke mobil bredbånd)og ikke 3g/4g/edge eller andet som TDC/Telia. Tjek evt. deres dækningskort. De supporterer ikke officielt MAC - men skriver at det burde kunne bruges fra og med Mac OS 8.6.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
12. august 2011 - 23:34 #8
Jeg synes du skal gå ind på mastedatabasen.dk og indtaste din adresse, vælg derefter UTMS og eksisterende master.

Så får du et landkort over dit sommerhusområde med de master på, der er. Meget simpelt.

hvis TDC og Telia dækker elendigt, kan det jo være du er heldig hos 3 eller telenor.

Du kan se en video om hvordan du gør her:

http://www.bredbaandmobilt.dk/mastedatabasen.htm
Avatar billede jjepsen Nybegynder
15. august 2011 - 08:38 #9
Hej

Jeg mener at have undersøgt de muligheder er er, men kan ikke finde nogen med tilfredsstillende dækning. De eneste som angiver "GOD" dækning er NET-1 så jeg bestilte og har checket her i weekenden, men de holder desværre heller ikke hvad der loves, idet jeg selv med udvendig monteret tagantenne kun kan opnås "SVAGT SIGNAL" - hvilket efter hvad jeg kan se indtil nu svarer til et sted mellem 50 og 100 Kb/s (nærmnere de 50!)

Så hvis ikke der er skulle være en eller anden som ligger inden med en god overset mulighed, må jeg jo nok klare mig med det indtil der eventuelt sker noget på mastesiden, så vi får et ordentligt signal.

M.v.h.
JJepsen
Avatar billede jjepsen Nybegynder
25. august 2011 - 09:55 #10
Hej igen

Vil lige korrigere ovennævnte - stadigt et "svagt" signal fra Net 1, men nu dog en acceptabel hastighed som jeg kan -og må leve med, da der åbenbart ikke findes andre alternativer i området. Signal blev meget bedre efter en genstart af modem så problemet var enkelt at løse.

Med hensyn til Net 1's service, har jeg bestemt ikke noget at udsætte på Dem. Udstyret kom dagen efter bestilling - og så har jeg har brug for deres kunderådgivning en enkelt gang, og her var der svar indenfor nogle få timer - så indtil videre kun roser herfra.

M.h.t. pointgivning, synes jeg ikke rigtigt der er nogen som har svaret på mit egentlige spørgsmål og point går derfor retur. Håber der er OK!

M.v.h.
JJepsen