Avatar billede cheff_no1 Novice
10. august 2011 - 01:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til 3000-4000 eller ?

Hej.

Jeg har ledt og ledt, søgt og søgt, men aner faktsk ikke rigtigt hvad jeg leder efter.

Jeg skal have udskiftet min gamle bærbar med en nyere model.
Da der grangiveligt er sket en del siden denne blev købt for 3 år siden, har jeg brug for noget hjælp til hvilke komponenter der er "de gode" i dag.

Mit behov er som følgende
Der spilles Footballmanager 2011 og Cycling manager 2011(Den sidste er noget grafik krævende)
Der surfes på nettet
Officepakken benyttes.

Den nuværende her følgende spec:
13.3" skærm,
Intel Core2duo T8300 2,40 3mb cache mobile
2 GB DDR2 PC 5400 SODIMM RAM
320 GB SATA HD
Nvidia GeForce 8400m G 258 mb

Jeg vil gerne have en maskine der kan trække det samme, dog må den gerne have lidt flere RAM og bedre grafik kort.
Og så må den meget gerne være meget lydløs. Det er den nuværende nemlig ikke.
Det behøver ikke være en nyre smart model, blot den virker rigtig godt.

Jeg har ikke brug for alvedens andet gejl, og kunne egentlig godt tænke mig at kunne bygge min bærbar selv, hvis dette kan lade sig gøre, kan dog ikke rigtigt lige finde noget på nettet.

Styresystem er ikke en nødvendighed, da jeg har en 3-pak liggende med 2 brugbare installeringer tilbage.

Håber I kan hjælpemig derude.

På forhånd tak.

Cheff
Avatar billede nissen2630 Novice
10. august 2011 - 02:04 #1
Denne skulle kunne opfylde dine krav:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4809509
Avatar billede Jolles Professor
10. august 2011 - 08:42 #2
Jeg fik meget ud af købeguiden her:
http://www.computerworld.dk/search/?q=k%F8b+ny+b%E6rbar&x=0&y=0
Måske kan du også bruge den.
God læsning - og god jagt..
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. august 2011 - 11:05 #3
Til 3-4000 får du ikke et voldsomt grafikkort. Jeg vil anbefale en dyrere. Brug http://www.notebookcheck.net/ til at tjekke grafikkort og søg derefter på edbpriser.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2011 - 12:35 #4
Avatar billede cheff_no1 Novice
15. august 2011 - 14:11 #5
Jeg takker svarene, så blev jeg lidt klogere og kom lidt tættere på min nye bærbare.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2011 - 14:19 #6
Så var det sørme godt du også fik point:-(
Avatar billede cheff_no1 Novice
15. august 2011 - 14:54 #7
Jeg ville hjertens gerne give pointsne til de andre, men denne mulighed fik jeg slet ikke.
De må have skrevet deres indlæg som kommentarer og ikke som svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2011 - 15:06 #8
15.290 point Og så kender du stadig ikke reglerne?
det er dig der beder en eller dem der har lagt en brugbar tråd om at sende sit næste indlæg som svar! Tænk hvis alle sendte svar og så andre tror at der ventes på accept. Så var det ikke sikkert at du fik det du havde brug for.
nu ligger landet sådan at jeg ikke samler men almindelig høflighed er vel at spørge eller fortælle at du har fundet en løsning selv og derfor selv vælger at svare! der sidder folk her på eksperten der bruger tid.på at finde løsninger:-)
Avatar billede nissen2630 Novice
15. august 2011 - 16:01 #9
@cheff_no1 - Et lille tip. Læs dette og du bliver meget klogere : http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede cheff_no1 Novice
15. august 2011 - 16:44 #10
@nissen2630
Tak for linket.
Avatar billede cheff_no1 Novice
15. august 2011 - 16:52 #11
@poko1

15.290 point Og så kender du stadig ikke reglerne?
det er dig der beder en eller dem der har lagt en brugbar tråd om at sende sit næste indlæg som svar! Tænk hvis alle sendte svar og så andre tror at der ventes på accept. Så var det ikke sikkert at du fik det du havde brug for.
nu ligger landet sådan at jeg ikke samler men almindelig høflighed er vel at spørge eller fortælle at du har fundet en løsning selv og derfor selv vælger at svare! der sidder folk her på eksperten der bruger tid.på at finde løsninger:-)

De mange point viser blot at jeg har været oprettet længe.
Og jeg er herinde meget sjældent,og kan desværre ikke huske alt på rygradet. Derfor har jeg nu bedt admins om at rette min fejl.
Jeg går skam også selv ind for at alm. høflighed, men det forhindre mig desværre ikke i at lave fejl. Beklager. :-)