Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Haj til batch-job søges: ZIP

Jeg skal pakke diverse filer til en ZIP-fil. Jeg har googlet mig frem til et script, der benytter 7-zip. Dette script pakker filerne i en mappe fint nok, men jeg skal lægge ekstra kommandolinier ind i batch-jobbet til hver enkelt mappe.

Desuden er der et problem, når mappen, hvor filerne skal zippes fra, indeholder danske karakterer, som f.eks. i Åge eller Jørgen:

C:\Documents and Settings\Åge\Skrivebord\.......

Scriptet vil ikke køre, fordi ø bliver erstattet med et andet tegn, og så kan filen ikke findes.

Jeg har rettet CP fra 850 til 865 i registreringsdatabsen og genstartet maskinen. Men det hjalp ikke.

Er der nogen, der kan lave et script til en batch-fil, som zipper alle filer i mappen Dokumenter på Skrivebordet, og som samtidig bevarer mappestrukturen, og som samtidig kan afvikles med danske karakterer i profilnavnet?

UNDLAD VENLIGST at lægge et svar, før jeg beder om det. Ser folk, at der ligger et svar, har de det med, at undlade at deltage.
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
09. august 2011 - 21:23 #1
Det her virker fint?

C:\En mappe med ÆØÅ og æøå>7z.exe a c:\en anden mappe med ÆØÅ\æøåfiler.zip "c:\Documents and settings\navn med æøåÆØÅ\Desktop\Dokumenter"

Den kommando pakker alle filer og foldere der ligger i Dokumenter på skrivebordet ned i en fil der hedder æøåfiler.zip
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
09. august 2011 - 21:33 #2
Tegnsættet i f.eks. notesblok er heller ikke kompatibelt med kommandoprompten. I wordpad kan du gemme filen i ms-dos-format.
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
09. august 2011 - 21:53 #3
Kan det være " du mangler? Jeg har sat dem ind neden for.

FOR %%A IN (%DATE:/=%) DO SET Today=%%A

C:\Programmer\7-Zip\7zG.exe a -tzip "C:\Documents and Settings\Åge\Skrivebord\Zippede filer til upload\%TODAY%.zip" "C:\Documents and Settings\Åge\Dokumenter\*.*"

Ellers som hansepeter2 skriver, kan det være dit filformat der ikke er korrekt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 22:23 #4
Hej begge

Så lykkedes det, jeg kopierede en mappe indeholdende både filer og mapper og undermapper fra C:\Programmer

FOR %%A IN (%DATE:/=%) DO SET Today=%%A

C:\Programmer\7-Zip\7zG.exe a -tzip "C:\Documents and Settings\Steen\Skrivebord\Steen test\%TODAY%.zip" "C:\Documents and Settings\Steen\Skrivebord\Creative"

Kan I ikke begge to lægge et svar?

Jeg har ikke testet det på "C:\Documents and Settings\Åge\....". Når det er i anførselstegn, vil den så tage det korrekt, altså som et Å?
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 22:25 #5
Med "begge" mener jeg GooFY79 og hansepeter2 :)
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
09. august 2011 - 22:30 #6
De danske bogstaver vil kun virke, hvis filen gemmes i ms-dos-format.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. august 2011 - 13:40 #7
GooFY79, kan jeg lige få et svar? :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. august 2011 - 21:57 #8
GooFY79?
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. november 2011 - 00:40 #9
GooFY79, giv mig besked, hvis du ønsker pointene. Tak for din deltagelse.