Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 19:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

stationær på slukker efter 5sek opstart:(

hej alle experter, jeg står med det problem, at jeg lige er kommet hjem fra 14 dages ferie. og så da jeg starter min selvbyggede pc, der ca er 7md gammel sker der det, at den starter op og alle blæsere kører, men lukker ned efter ca 5sekunder. og så vil den ikke tænde i 10 min, hvor det så sker igen hvis man prøver.. mon ikke det er et psu problem, jeg har ikke en anden at teste med desvære

systemet er

windows 7 ultimate

asrock extreme 3 770 , bundkort

AMD Phenom II X4 B55 Processor quad core unlucked be555

cpu køler ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO

CORSAIR 4GB DDR3 Xms3 PC10600 1333MHZ

GIGABYTE RADEON HD5570

WESTERN DIGITAL 500gb SATA 2

CORSAIR VX 550W psu

håber på svar fra nogle der kender til det problem..

har ikke heldet med mig lige for tiden, min bærbar er også lige stået af:(
Avatar billede mike2002 Nybegynder
07. august 2011 - 19:22 #1
Jeg havde samme problem, da jeg på et tidspunkt lagde min stationære ned - på den "forkerte" side, så jeg spærrede for luftindtaget. Så måske skal du kontrollere, at der er ordentlig luftgennemstrømning?

Får du ellers nogen bip-lyde fra den?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 19:28 #2
jeg har tjekket alt inden i. renset alt for støv, men desvære ingen virkning. nej ingen bip lyde.
Avatar billede nemlig Professor
07. august 2011 - 19:28 #3
Jeg har oplevet det samme - omend der gik længere tid (20-30 sek.).
Problemet var at CPU-køleren havde løsnet sig.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 19:29 #4
det underlige er, at pc'en slet ikke har været rørt i 14dage. og inden jeg kørte havde jeg været på den hele dagen uden problemer, der har aldrig været noget med den
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 19:31 #5
okay, min cpu køler sidder som den skal. ... ahhh hader så noget :(
Avatar billede nemlig Professor
07. august 2011 - 19:39 #6
Ok - jeg ville nok vælge at afmontere cpu, køler, indstikskort og ram og montere dem igen. Bare for at være sikker på, at der ikke er opstået en dårlig forbindelse.

Men ret underligt, at den ikke vil starte igen indenfor 10 min.

Jeg har desværre ikke andre forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 19:41 #7
Prøv at fjerne strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter og tænd pc.
Starter den så?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. august 2011 - 22:30 #8
PSU er et ok bud - Det kan også være cpu blæseren der giver forkert melding til bundkortet om fanspeed. Hvis fanspeeden er for lav / = 0 kan maskinen finde på at slukke. Prøv at sætte en anden blæser på stikket til cpu blæseren for at se om det er det.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 18:50 #9
svar
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2011 - 18:58 #10
Det er ikke populært bare at lukke tråden uden at melde tilbage på det som du bliver spurgt om.
Har du prøvet #7?