Avatar billede Turbopower Nybegynder
02. august 2011 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Min computer fucker - Hjælp :'(

Hej alle sammen.
Jeg sad før idag og kedet mig, så var der en der sendte et billedet til mig, via Skype. Så åbnede jeg den med et program (Notesblok) Og så ALLE mine programer, bliver nu åbnet via Notesblok, og jeg kan ikke bruge noget som helst! Ikke engang nettet (Jeg er på nettet via min mors computer) Ingen ting kan jeg gå ind under, untaget, Dokumenter, Computer, Kontrolpanel osv, jeg har Windows 7, men jeg fatter det altså ikke, også alle ikoner på min computer er blevet til ikoner fra Notesblok.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 00:55 #1
Der er gået ged i dine "File Extension Type Associations"

Du kan prøve om den vil systemgendanne, men det er ikke sikkert den kan det: Windows ikonet -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.

Hvis ikke den vil, så gå på denne side fra den anden computer:
http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Hent EXE filen, og kopier den over på den "syge" computer.
Følg guiden i linket, og du skulle igen kunne afvikle exe-filer.

Nu burde du kunne systemgendanne som jeg beskrev ovenfor.
Avatar billede Turbopower Nybegynder
03. august 2011 - 12:48 #2
Hej Vejmand.

Jeg finder din forklaring god, men jeg vil gerne lige vide hvor du finder alle programmer, for jeg tror ikke helt det er samme slags computer, for jeg kan ikke finde det på min.

Jeg kan ikke helt finde rundt i det med computere, så hvis du kan forklare det lidt bedre, ville jeg blive glad.
Den side du har skrevet et link til, kan min computer ikke gå ind på, fordi jeg har noget børnesikring på, og så tænker du nok, du er et bar forfanden, få din far til at hjælpe dig. Jatak, men han er på en ferie, og kommer først hjem om to uger, og jeg syntes det er synd at jeg skal ødelægge hans ferie, med sådan noget pjat.
Og det kunne jo også værfe godt hvis jeg selv kunne lave det :D

Men tak for dit svar, håber lige du kan komme med noget lidt nemmer for mig at forstå :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 13:08 #3
Her kan du se hvor du finder systemgendannelsen: http://gupl.dk/63557/

Børnesikringen kan jeg ikke rigtig gøre noget ved.....
Avatar billede Turbopower Nybegynder
03. august 2011 - 13:13 #4
Mange tak, jeg har fået det lavet nu :D
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 13:18 #5
Velbekomme, du kan så acceptere dette svar.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2011 - 08:22 #6
Her kan du hvordan du accepterer mit svar: http://gupl.dk/63579/