Avatar billede kimtheman Novice
01. august 2011 - 23:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Windows 7 Home Premium Family

Hej,
Denne opgradering de har her:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/softms-gfc-01645.html

Med denne kan man vel også lave en helt ren installation af Win 7, på f.eks. en helt ny pc? (synes jeg har læst mig til, at man også med denne opgraderings cd, kan lave rene installationer. Og dette derfor ville være en billigere løsning, for flere pcér i familien der skal have Win 7? Eller for den sags skyld er det jo også billigere for en enkelt pc der vil have win 7)

Eller må man ikke "nøjes" med at købe sådan en billigere version hvis man skal installere på en helt ny pc?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 00:01 #1
Jeg har købt den og ja du kan lave en ren installation der er 2 skiver i
Avatar billede kimtheman Novice
02. august 2011 - 06:43 #2
Det er nu også mere ment, om det er noget man må i stedet for at købe en "alm." win 7, ved en ny installation af ny pc.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 07:25 #3
Der står højt og tydeligt at det er en opgradering til Vista og hvis man har XP skal man lave en ren installation.
Avatar billede kimtheman Novice
02. august 2011 - 08:31 #4
Så dermed mener du, St hvis man køber en ny pc uden styresystem. Så må man ikke bruge denne løsning?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 08:46 #5
Dette er hvad der står på skærmen under instalation så jeg ser ingen problem heri! Og registrering var uden problemer.

Denne skærm giver to muligheder, Opgrader og Bruger (avanceret). Opgraderingsindstillingen er for dem, der ønsker at opgradere en eksisterende installation af ældre version af Windows til Windows 7. Det bekræftes, at Windows Vista kan blive opgraderet til Windows 7 uden spørgsmål, men Windows XP er stadig et problem. vi anbefaler den anden valgmulighed her, Bruger installationen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 09:08 #6
Avatar billede kimtheman Novice
02. august 2011 - 09:59 #7
Ja men er stadig i tvivl om det rent licens mæssigt er lovligt på en ny maskine. Ellers denne Kun må bruges hvis det er opgradering.
Avatar billede foodear Praktikant
02. august 2011 - 10:36 #8
Det er jo en opgradering, så du skal have en gyldig(lovlig) licens til hver maskine (XP eller Vista), men installationsDVD´en er iøvrigt ligeglad. Jeg har selv installeret den på en helt ny HD i en ældre bærbar :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 10:36 #9
Altså jeg har installeret og der har ikke været noget problem med registreringen.og der er da ingen der forhindrer dig i midlertidig at installere XP eller et andet system og så installere Win7 hvis du er så meget i tvivl ellers skulle de jo forlange at deu overskrev og beholdte Windows old hvilket er en mappe som microsoft giver en opskrift på at fjerne!!!!
Avatar billede foodear Praktikant
02. august 2011 - 10:40 #10
På æsken står der: "Alle udgaver af Windows XP og Windows Vista Kvalificerer dig til at opgradere" "Du skal acceptere de medfølgende licensbetingelser, inden du kan bruge softwaren"
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 10:46 #11
Der står iøvrigt ingen steder at lisencen kun gælder opgradering og der følger 3 klæbbare labelels med hvor der ikke står noget om at det er en opgradering.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. august 2011 - 12:49 #12
Avatar billede foodear Praktikant
03. august 2011 - 19:05 #13
Så må det jo være noget med Microsofts definition af Upgrade/opgradering ? På 3 maskiner sker der nok ikke noget så længe det ikke er kommercielt ..
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 13:10 #14
Jeg fandt lige den seddel der lå i æsken.
http://gratisupload.dk/vis_billede/63620/
Avatar billede kimtheman Novice
10. august 2011 - 21:55 #15
Så vidt jeg er kommet frem til. Så må den kun bruges til opgradering på harddisk, der i forvejen har et styresystem.

På denne, må man så godt lave en ren installation.

Men på en ren/ ny harddisk, vil den melde fejl ved aktivering, hvis du bruger en opgraderings cd.

Lig svar dem der vil have point
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2011 - 22:05 #16
Underligt har brugt det intil nu på 6 splinternye PC aldrig haft problemer. Samler iøvrigt ikke poient :-)
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2011 - 21:25 #17
lukker og tak for hjælp.