Avatar billede Slettet bruger
01. august 2011 - 16:28 Der er 8 kommentarer

gemme på ledigt drev

Hej
Når jeg forsøger at downloade noget fra nettet, får jeg af vide at mit c: drev kun har 500mb ledigt, hvilket ikke er nok til det jeg vil downloade...men jeg har et d: drev på computeren på 50giga hvor 48 er ledigt, hvordan får jeg adgang sat den op til at ville downloade der, eller se efter ledig plads ved fremtidig hentning over nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 16:51 #1
Hej og velkommen til eksperten.
D drevet du har, er det et recovery drev?
Hvis det ikke er kan du flytte dokumentermappen med alt indhold over på D.
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. august 2011 - 16:52 #2
Hej..

Hvad bruger du til at downloade med ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 16:59 #3
Ps Du kan også installere programmer på D drevet. De behøver ikke alle ligge på C. Men en flyning af dokumenterne vil give plads.
Du kan også hente CCleaner og lade den rydde op i pc.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 17:00 #4
flyning = flytning
01. august 2011 - 17:06 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser ? / Version ?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 08:19 #6
Har ikke helt fået den korrekte løsning, mht. til at indstille windows xp til at kigge og se på D: når man på internettet vil downloade et spil.
Jeg ved ikke om det er et recovery drev?
Det er en IBM T43 som jeg har arvet af en IBM mand.
Har i stedet ryddet lidt op på laptoppen...men vil selvfølgelig stadig lære hvorledes jeg får indstillet, således at kigges på D: i stedet for C:
31. august 2011 - 08:37 #7
<HenrikDiedrich>: Velkommen tilbage *S* ...

IE7/8 er indrettet således at enhver Download bliver midlertidigt smidt ved
"Temporary Internet Files" og når Download er gennemføre vil filen blive flyttet til ønsket placering...
Typisk
C:\Documents and Settings\[Navn]\Lokale Indstillinger\TemporaryInternet Files
Men hvis der nu ikke er plads nok på C: til denne "midlertidige" fil på C: ...
Denne kan du ændre/flytte med
IE - Funktionen - Internet Indstillinger - Fanen Generelt - "Browserdata" [Indstillinger] - Flyt mapper ... osv osv osv ...

PS: IE9 (Vista/WIN7), gemmer direkte på ønsket placering med det samme...
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2011 - 08:27 #8
Takker, har fået løst problemet nu.