Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
01. august 2011 - 13:28 Der er 5 kommentarer

Mangler hjælp til at få startet en hjemmeside!

Hej derude, vi er et lille selvstændigt entreprise firma som lige er startet her d. 1/8.
Og som alle andre firmaer vil vi gerne have en hjemmeside.
Vi har oprettet et domæne hos GratisDNS og blevet oprettet hos DK Hostmaster, så langt så godt.

Vi vil gerne have fortalt hvordan vi så får lavet den her hjemmeside, altså hvordan vi skal lave selve indholdet i hjemmesiden, og hvordan vi så får sendt den "online".

Håber i forstår spørgsmålet, ellers så spørg ind til det!
Avatar billede chris0905 Nybegynder
01. august 2011 - 13:48 #1
du skal have et webhotel... det er der din side skal ligge... har du sådan??

Hvis du er interesseret, er du velkommen til at skrive til mig på cb @ computerware . dk , og så kan jeg hjælpe dig igang... har mit lille firma computerware.dk, hvor jeg laver hjemmesider, hvis det var i interesse at give opgave "ud af huset"...
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 14:02 #2
Du skal som sagt have et webhotel. Det kan f.eks. være one.com. Så kan du komme igang med indholdet. Der er flere metoder til det:
* Programmere selv. Hvis du kan det, så er det jo bare igang! Hvis du ikke kan selv, men har mod på at bruge et par uger/måneder (alt efter hvor stor siden skal være) så kan du også vælge den løsning. Hvis din side skal være avanceret (login, forum osv.) så vil jeg ikke anbefale det, da det tager noget længere tid at lære!
* Få andre til at programmere. Der findes en masse firmaer som kan gøre det. Alt efter hvor stor siden er, så løber det nok op i nogle tusinder (det er altså et skud, det der).
* Bruge et CMS system. Der findes en MASSE websider som giver dig mulighed for at lave din egen side uden at kunne programmere. F.eks. webs.com, freewebsite.dk, 123hjemmeside.dk og MANGE flere! Hvis dit firma kun er en hobby, kan det være dette er løsningen, men hvis firmaet er stort (eller du regner med det bliver det), så vil jeg nok ikke anbefale det. Det ser nemlig ikke så professionelt ud.

Spørg endelig, hvis du vil have noget uddybet :)
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
01. august 2011 - 14:10 #3
Jeg har ikket et webhotel nej, men nu jeg tænker over det så havde vi engang en familie hjemmeside hos det der "one" og der fik man jo også eget domæne og alt det der, så nu bliver jeg lidt forvirret :) hvad skal det der gratisdns og dk-hostmaster så gøre godt for?

og jeg ville meget gerne hvis der var en af jer som havde en chat, feks. skype eller msn eller noget hvor vi kunne skrive lidt hvis en af jer har lyst til at hjælpe mig i gang?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 14:16 #4
har lige sendt en privat besked til dig :)
Avatar billede bakkers Nybegynder
25. februar 2013 - 20:33 #5
Du kan også oprette en hjemmeside et sted hvor du får et cms system med, så skal du faktisk ikke kende noget til koder osv for at kunne få en hjemmeside.

Der findes flere men fx www.nemmehjemmesider.dk synes jeg er rigtig fine til prisen.

Mvh
Bakkers