Avatar billede nicklas123pop Nybegynder
30. juli 2011 - 01:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NTLDR mangler

Hej! =)

Jeg har en Amitech FreNote Lite 5001 med Windows XP Homw, som vi har købt brugt af nogen vi kender, for ca. 2 uger siden.
Da jeg så vil starte den op her idag, står der at NTLDR mangler, og jeg kan ikke komme vidre.
Hvad er NTLDR er det noget i Windows XP der mangler?
Skal jeg til at installer Windows igen?

Jeg håber i kan hjælpe mig =)
Tak på for hånd =)
Avatar billede nicklas123pop Nybegynder
30. juli 2011 - 01:33 #1
Windows XP Home
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2011 - 06:47 #2
Har du XP skiven?
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2011 - 06:50 #3
Hvis ja.
Det er muligvis en løsning at lave en reparer af XP, du mister ikke noget i dokumenter eller egne programmer, det er muligt at nogen opdateringer skal gentages.
Boot op på din xp skive, første gang du bliver spurgt om du vil installere, reparer eller afslutte vælger du installer ved at trykke enter, så kommer næste mulighed der vælger du R for reparer, så kører det, du skal have din produktnøjle/licenskode klar.
silbidor
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2011 - 07:24 #4
hent hirens og lav en dvd og boot op på den
og se under

other tools

der ligger

Fix NTLDR is missing

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede nicklas123pop Nybegynder
30. juli 2011 - 11:49 #5
Tak for hjælpen =) Min pc virker igen som den skal.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. juli 2011 - 06:31 #6
Hvad var løsningen?
Avatar billede nicklas123pop Nybegynder
02. oktober 2011 - 16:08 #7
Jeg prøvede med WinXP cden
Avatar billede Jensen DK Novice
03. oktober 2011 - 06:33 #8
Så kan du lige give mig de udlovede point, for det var så mine indlæg som løste dit problem.