Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 00:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af drev (c, d e f osv.)

Jeg har netop købt ny pc, og tanken var jeg ville dele C drevet op, så jeg havde et C og endnu et drev.
Jeg har prøvet gentagende gange, og hver gang kommer den med besked om at: "Du kan ikke oprette en ny diskenhed på denne ikke-allokerede plads, fordi disken allerede indeholder det maksimale antal partitioner."
Jeg har prøvet en prøve version af Paragon, men heller ikke dette program kunne hjælpe mig.
Efter opstart of installation af computeren har den oprettet følgende partitioner:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/s8cw8JOm63Y-ZCP_lBRlcA?feat=directlink

Hvad gør jeg?
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
30. juli 2011 - 00:39 #1
Hej

Så vidt jeg forstår så vil du partionere din harddisk så du ender med at ha' et C: drev og f.eks. et F: drev?

MVH Christian R. Larsen.
Avatar billede PacManiac Nybegynder
30. juli 2011 - 00:40 #2
Link virker ikke.
Jeg får at vide at jeg ikke har adgang til billederne.
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 00:54 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juli 2011 - 07:54 #4
Har lige været oppe og vende.http://www.eksperten.dk/spm/941924#reply_7809168
Det ligner en Medion? men der er også andre der er så tåbelige!:-(
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 08:20 #5
Det er ganske rigtig en medion.
Det er bare mærkeligt, min gamle medion lavede ikke alle de drev. :s Men det var så vista, hvor den nye har win7
Men har kigget i det link du sender, og syntes ikke jeg ser om problemet blev løst?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juli 2011 - 08:31 #6
Det har du ret i det foresvævede mig bare at løsningen var EASUS?
Som jeg skrev købte jeg en ekstra HD der er plads til 2. og brugte den nye som system disk også for at komme af med alt det preinstallerede fabriksfis, der kun sløver maskinen.
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 13:21 #7
Det bare irriterende at skulle købe en ekstra HD, og har egentlig heller ikke råd til det. HD på computeren er 750, så har egentlig heller ikke rigtig brug for mere, ivertfald ikke pt.

Der må vel være en løsning som ikke skal koste mig ekstra?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juli 2011 - 13:42 #8
Hvis du har mod på det er der jo Killdisk! Jeg tog min disk ud med original opsætningen og instalerede på den nye disk med den medfølgene instalations disk MEDION Recovery Disk og ders driver disk som fulgte med da jeg kunne se at alt fungerede satte jeg original disken som nr.2 og slettede alt på den og det har virket siden. foreløbig 3.mdr.
http://gratisupload.dk/vis_billede/62078/
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 14:16 #9
Men så vi vel igen ovre i at købe ny HD, hvilket jeg ikke har penge til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juli 2011 - 14:29 #10
Jeg ved ikke om der findes 3parts værktøj der kan formatere den frigjorte del. ellers er der kun 2 muligheder pil disken ud og sæt den som slave i en anden pc og formatere den. eller killdisk
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 14:32 #11
hvad gør killdisk?
30. juli 2011 - 14:37 #12
Avatar billede mille_tango Nybegynder
30. juli 2011 - 14:46 #13
hvordan fungerer det?
Avatar billede mille_tango Nybegynder
02. august 2011 - 23:25 #14
Nå nu fandt jeg da en løsning.
Jeg fandt et link til noget der hed MiniTool Partition Manager, googlede det, og kom til EaseUS, som ganske rigtigt virkede som Poko nævnte, så send gerne et svar til point. :) (hvordan virker det?)
Når men valgte "create partition" på det ikke-allokerede område, og vupti vupti, det ikke-allokerede område, røg ind i mit recover drev, som udvidet partition, Det så et logisk drev, men intet problem der regner jeg med?
Når lavede så en recover, bare for at vide alt virkede, efter den hedder mit recover så E, har det nogen betydning?
Så nu ser mit HD ud som følgende.

https://lh3.googleusercontent.com/-H3RQ9e9OoR8/Tjhqem2srtI/AAAAAAAAADk/IE__eyNYsN0/s800/new-1.jpg
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 23:44 #15
For en sikkerheds skyld bør du omdøbe recovery til D:
ellers kan det nok ikke aktiveres fra opstarten.
Ps. dulægger bare selv et svar jeg samler ikke point mere:-)
Avatar billede mille_tango Nybegynder
02. august 2011 - 23:48 #16
Jamen okay, og tak for hjælpen. :)