Avatar billede Yaim Nybegynder
26. juli 2011 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Ualmindeligt meget blæserstøj fra Vision NB2590

Hej,

Jeg sad her og var ellers lige så tilfreds med min  nye vision bærbar, da den pludselig begynder at smadre derudad med køleren efter jeg startede spillet world in conflict.
Jeg har haft den slukket og prøvet at søge på fanestyring, men hverken lukningen hjalp og jeg fandt heller ikke noget fanestyring.  Det lyder som at den går i loop og er på niveau med en støvsuger!! Blæser støj niveauet er konstant og driver mig til vanvid!  Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2011 - 07:21 #1
26. juli 2011 - 09:19 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
27. juli 2011 - 04:02 #3
Prøv at søge på Speedfan - det er et efterhånden ualmindeligt kapabelt stykke freeware, hvori du kan indstille ved hvilke temperaturer dine blæsere skal gå amok, og hvornår de ikke skal, frem for alt.

  Jeg har aldrig været besat af low-noise, men når min maskine tændes, går der et øjeblik, så starter turbinerne, og når så endelig Windows og speedfan er startet, er stilheden øresønderrivende - det er en gevaldig lettelse.

  Eneste minus er, at speedfan kræver lidt arbejde med at justere diverse værdier, så alt kører så støjsvagt som muligt, herefter kan du kopiere din profil fra speedfan mappen, så du altid har en backup, hvis noget går galt.

  Det er naturligvis også en mulighed at eks. CPU blæseren er underdimensioneret, eller at BIOS indstillingerne for FAN styring er helt ude i skoven - men det er der jo også råd for.