Avatar billede strunge123 Nybegynder
23. juli 2011 - 04:30 Der er 6 kommentarer

Aktie spil. Er der nogen interesse i det?

Hej Drenge og Piger. Vi er to gutter, som sidder og roder med det her aktiespil, så vi ville høre om der er nogen interesse for jer i et aktiespil? spillet ville komme til og forgå lidt som www.vman.dk[...] med salg og handel af aktier. Ville være dejligt med lidt feeback, inden vi laver en beta. håber i kan komme med noget ris og ros :)
--
Avatar billede swiatecki Novice
23. juli 2011 - 08:53 #1
Hvad gør jeres unikt i forhold til fx. Børsens aktiespil ?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 09:35 #2
Vi har allerede Børsens aktiespil??
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 10:43 #3
Tjo det kunne da være meget spændende ^_^ men smid link til jeres spil så kan det da tjekkes ud ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 14:13 #4
Spændende i teorien - og et par uger i virkeligheden.
- men de gange jeg selv har leget med, har jeg ret hurtigt mistet interesen : (

Enten går det godt - og så er det surt at det bare er matadorpenge.
Eller også går det skidt - og så må man indse at man er en klaphat.

Måske hvis i lavede en helt parallel børs, med fiktive papirer, som faktisk reagerede på handlerne i spillet = en NOGET større opgave - med finanstilsyn, insider-politi og navnlig MASSER af spillere..
- nok ikke videre teenager-hot... Så er vi nok mere ovre i flysimulator-generationen : )

Hvis det bare skal være et lille hygge-spil, kunne i måske lave en version som ikke kræver den helt dybe indsigt (som aktiehandel gør), men mere handler om gut-feeling (hvad ved jeg) - hvor det kun handler om valutakurser og/eller råvarepriser.
Avatar billede strunge123 Nybegynder
23. juli 2011 - 14:44 #5
Børsens aktiespil, er kun i en periode på året.. vores spil ville komme til og forgå hele året rundt, som så gør det til et lidt mere hyggeligt spil. Og vi ville tænke meget på det brugervenlige.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 21:39 #6
#5 Hva, hvis man vil være tester hvor skal man så hen for at teste? :)