Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
22. juli 2011 - 10:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 skærme til stationær med et grafikkort + onboard

Hejsa,

Har et motherboard: MSI 945GM2 og et nVidia Geforce 7500 G72.

jeg har smidt en ekstra skærm på onboard-grafikkortet, men det virker ikke. Skærmen er bare sort.

Er det noget driver-halløj? Eller virker det bare ikke? Grafikkortet har jo to udgange - kan jeg smide en skærm på hver eller vil det blive noget juks?

mvh

rasmus
Avatar billede Blandy Praktikant
22. juli 2011 - 10:49 #1
Det er ikke alle chipset der kan håndter både et onboard grafikchip og et ekternt. Men normalt slår bios den on board chip fra lige så snart den finder en ekstern. Men du kan evt se i din bios om du kan enable begge chips.

Men prøv om nåde om windows driver kan finde begge skærme eller om den eksterne til din eksterne grafikkort kan finde begge skærme.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. juli 2011 - 10:54 #2
Du smider bare en skærm på hver udgang. Du skal ikke bruge begge grafikkort, men kun det ene.
22. juli 2011 - 10:58 #3
Hvis man isætter et (extra) grafikkort, så disables/slukkes evt. OnBoard grafikkort enhed under alle omstændigheder... Dette er BIOS bestemt...

Så du kan kun bruge de 2 udgange på nævnte nVidia Geforce 7500 G72.

---

PS: Du/I bør altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede teknik Juniormester
22. juli 2011 - 21:59 #4
Grafikkortet(Nvidia) Har givetvis én VGA og én DVI udgang.

Hvis du er som folk er flest, så har du to skærme som begge har VGA stik.

Hvis det er tilfældet så får du brug for en omfrmer som denne.
http://pcdownload.asia/Dvi-to-VGA-adapter2.jpg

leveres gerne sammen med grafikkortet.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
28. juli 2011 - 09:16 #5
tak allesammen,

jeg smed bare en skærm på hver udgang og det virker fint. Dog et tillægsspørgsmål: Hvis der kører et spil (f.eks. WoW) på den ene skærm tager skærm nummer 2 (som bare viser skrivebordet eller en webisde) så noget power fra grafikkortet?

ras

ps: hvordan deler jeg point ud til jer alle?
28. juli 2011 - 09:57 #6
Der tages pricipielt lige så meget 'power' fra grafikkortet som hvis skærmen slet ikke var tilsluttet *S* ...

Min søn har samme omstilling ->
Skærm #1: Kører med WOW for FULD skærmopløsning
Skærm #2: Messenger, Mail, Skype, Youtube, Musik, Webcam (HD)...

Virker fint!!!

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

Se i FAQ !!!
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
28. juli 2011 - 09:58 #7
Ping...

Hermed et [svar] fra mig...
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 10:40 #8
Ingen point til mig
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 10:42 #9
Øv..den blev vist tvetydig. Jeg mener - Jeg føler ikke at min lille kommentar berettiger til points her.
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
28. juli 2011 - 21:44 #10
hehe - jeg vil bare gerne dele point ud til alle, der har  bidraget ;-)
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
28. juli 2011 - 21:45 #11
yes. jeg er mere vågen næste gang.

Musen (og det hele) hakker nemlig i WoW og tænkte, at det kunne have noget at sige .. jeg må bede ham ønske sig et nyere grafikkort til jul.

ras