Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af kort tekst fra dansk til tysk

Jeg skal have oprettet et spørgsmål i et tysk forum, men er desværre meget dårlig til tysk. Jeg vil derfor høre om der er nogen som kan/vil hjælpe mig med at oversætte nedenstående. Helst så korrekt som muligt, naturligvis... :)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 12:52 #1
Ups, glemte teksten...

Så vidt jeg ved findes der i Tyskland behandlingssteder som hjælper mennesker med uforklarlige symptomer med at finde ud af hvad de fejler. Altså steder som forsøger at hjælpe med at stille en diagnose...

Jeg vil blive glad hvis der er nogen som kan give mig nogle links til nogle af disse steder. Meget gerne de mest anerkendte.

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juli 2011 - 13:19 #2
Sæt din browser til www.google.de
skriv i søgefeltet. "Diagnosticering von Unerklaerlicher krankheiten" uden"
eller kopier teksten. det er så mange at man skal kende symptioner.
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. juli 2011 - 13:19 #3
Prøv 'krankendiagnose' på google
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 13:58 #4
Jeg kan ikke bruge svarene til noget. En søgning på det frembringer ikke noget brugbart. Med behandlingssteder mener jeg sygehuse.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 13:59 #5
Har stadig brug for en oversættelse af teksten.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juli 2011 - 14:17 #6
Selv om du skriver hvor kann jeg få diagnosticeret uforklarlige symptioner.
Får du stadig ingen direkte link til et sted.

"wo kann man Unerklaerliche krankheitssymptome diagnostiziert bekommen"
eller
klinik fuer Unerklaerliche krankheitssymptome
Avatar billede teknik Juniormester
21. juli 2011 - 14:35 #7
Hej Postus.
En direkte oversat dansk formulering vil ofte lyde knudret på tysk.

Jeg har forsøgt at ramme en mere "tysk" formulering, uden at afvige fra det ønskede indhold. Det lyder sådan:

Nach meine beste wissen, gibt es in Deutschland Kliniken, dass Menschen mit ungeklärten symptome/krankheiten hilft, was falsch ist zu klären.
Dass heisst, Orte, die dazu beitragen, ein Diagnose zu feststellen ...

Ich würde sehr froh werden, wenn jemand mir mit ein paar Links zu einiger dieser Orte helfen können.
Besonders die am meisten anerkannte.

Vielen Dank im Voraus.

"baglæns" ordret oversat, så bliver det så lidt knudret på dansk, men lyder iflg. google således:

Ifølge min bedste viden, er der klinikker i Tyskland, der hjælper mennesker med uforklarede symptomer / sygdomme, at præcisere, hvad der er galt.
Det vil sige steder, der hjælper til at etablere en diagnose ...

Jeg ville blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig med nogle links til nogle af disse steder.
Især de mest anerkendte.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 14:45 #8
Det er meget fint. Skulle der være et par småfejl, er det lige meget. Det er til at forstå...
Og pyt være med hvordan det lyder "baglæns", bare det giver mening på tysk. :)

Læg et svar.
Avatar billede teknik Juniormester
21. juli 2011 - 14:50 #9
et par mulige links, men om deres renomme er godt tør jeg ikke sige.

En som også taler engelsk, og tilbyder
"analyse unklarer beschwerden"

http://www.internationale-praxis.de

Og en af de mere alternative...naturmedicin etc.

http://www.melanie-kohlert.de

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 15:17 #10
Tak for svarene.

teknik -> Tak for svaret. Naturmedicin tør jeg ikke rigtig begive mig ud i. Den anden kigger jeg nærmere på.
Avatar billede HolgerKropp Nybegynder
21. juli 2011 - 16:13 #11
Hej,
så desværre dit spørgsmål for sent. Jeg er tysker og kan tilbyde dig at hvis du fremover har nogen ting der skal oversættes, så send mig en mail.

Er ikke så tit jeg kigger her på siden, derfor mail. info@gayvenner.dk

Du kan også prøve forumet http://www.dk-forum.de/ ... der er en del mennesker der skriver / forstår dansk.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 19:54 #12
Tak for tilbudet! Vil jeg have i mente...