Avatar billede erikmailand Nybegynder
20. juli 2011 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Synology DS411+II eller Qnap TS-419+

Hej eksperter.
Står for at skulle købe ny NAS til deling af diverse Videoer/Optagelser fra mit Media Center m.m.

Regner også med at skulle tilslutte et kamera som overvågelse til den, i forbindelse med en boligalarm.

Skal også kunne tilgåes over nettet, streame, UPnP, DLNA, støjsvag.

Kan se de begge skulle ha hvad jeg efterlyser, men hvad anbefaler i? evt. en hel anden?

Har Qnap også DLNA? Kan se på google den skulle ha det, men ikke på deres egen side, kun UPnP.
Avatar billede kimtheman Novice
20. juli 2011 - 22:10 #1
Du skal lige tjekke op på hvis du har et ip kamera om denne model er understøttet de 2 modeller. Eller i så fald hvilke modeller der er.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
20. juli 2011 - 22:19 #2
har ikke et kamera endnu. Men har fundet et Panasonic bl-c101ce som begge enheder skulle understytte.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
20. juli 2011 - 22:26 #3
Det er i hvert fald det eneste kamera jeg kan finde der er til at betale sig fra... Andre forslag modtages gerne :)
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
20. juli 2011 - 22:31 #4
Kan anbefale Qnap på det kraftigste. Det fungere som det skal og de udvikler i øjeblikket helt sindsygt, sådan at der hele tiden kommer nye funktioner.
Har selv QNAP 459 Pro

Det samme gør sig dog gældene for Synology, men da de er en smule billigere ville jeg klart vælge dem hvis jeg skulle gøre mit køb om.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
20. juli 2011 - 22:32 #5
Kan ikke rigtig finde ud af om det kamera kan sættes til så det først optager når boligalarmen udløses (Da det ikke ser ud til at der er nogen line-in)
Desuden hedder det jeg har fundet CE til sidst, den der er på understyttede kameraer hedder Bl-c101, men går ikke ud fra det gør noget?
Avatar billede erikmailand Nybegynder
21. juli 2011 - 12:28 #6
Hvis man eks. har et Tv med DLNA skal Nas'sen vel også ha' det? og det ser det ikke ud til Qnap'en har?
Avatar billede erikmailand Nybegynder
21. juli 2011 - 21:19 #7
Har læst lidt mere... Hvis man installere TwonkyMedia på Qnap'en har den så DLNA?

Eller skal jeg gå efter synology'en der står der den understytter DLNA..
Avatar billede venturer Nybegynder
22. juli 2011 - 11:45 #8
Qnap skulle også kunne DLNA. TwonkyMedia er så vidt jeg ved blot en service du aktivere. Mener den allerede er installeret.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
22. juli 2011 - 12:04 #9
kunne heller ikke forstå hvis den ikke skulle ha det, men kan bare ikke finde på deres side eller i manualen.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
27. juli 2011 - 22:52 #10
Valget blev Qnap 419P+, er bestilt :)
Avatar billede erikmailand Nybegynder
04. august 2011 - 06:12 #11
Lukker