Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:21 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!

Jeg er af den opfattelse at der blver brugt alt for mange indlæg og tid på at forklare spørgere at de skal skrive hvilket system de kører. Havde det ikke været lettere hvis man allerede når man valgte kategorierne også skulle vælge system?
Jeg ved godt der er mange spørgsmål man ikke behøver at vide hvilket system der bruges, men det er da bedre med for meget info end for lidt.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 21:35 #1
ENIG ENIG ENIIIIIIG!!!!!!!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:41 #2
Dejligt at høre.
20. juli 2011 - 21:45 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:51 #4
Kan godt forstå du linker lige præsis til denne. Den burde dukke op når man vælger at stille spørgsmålet. Så var meget nået.
Er det ikke poko1 der har lavet den, eller er det dig Karise?
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 21:55 #5
tror det er poko. Jeg fik (eller tog) den her fra ham: http://gratisupload.dk/billede/thumb/62281/full/
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 22:01 #6
Ja han laver nogle gode guides som er meget brugbare. Er set i andre tilfælde også.
20. juli 2011 - 22:04 #7
(Er nu med i min 'pakke' samling - som I nok har set *S*)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 22:06 #8
Jeg må indrømme, at jeg ikke lægger mærke til om en spørger har lagt sit spørgsmål rigtigt. Så, hvis jeg kan, forsøger jeg at hjælpe.
Derfor, når en dialog ER gået i gang, kan det virke irriterende, at spørger får at vide, at han/hun bør lukke spørgsmålet.
Jeg finder, at det ville være nok, at fortælle spørger, at spørgsmålet er lagt i en forkert kategori, og at han bør lægge det rigtigt næste gang. Og så kan man jo lægge det udmærkede link fra poko1.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 22:15 #9
TA13
Mit spørgsmål her har ikke så meget at gøre med om spørgsmålet er lagt det rigtige sted. Det er mere baseret på at man får den info der er vigtig for at komme igang med at hjælpe. Det er derfor vigtig man er så informativ som muligt når spørgsmål oprettes.
Har man kommet til at lægge spørgsmålet i forkert kategori, er det det bedste for spørger at det lægges i den rette kategori, da eksperterne på det nævnte område får mail når spørgsmålet oprettes. Jeg må da indrømme at jeg også har hjulet i tråde hvor jeg opdagede de var pladceret forkert, og nogle af dem er jo også blevet løst på disse få indlæg.
Så jeg kan da på en måde godt forstå du bliver lidt irriteret når man er kommet et stykke ind i tråden.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 22:34 #10
Ok! Og ja du har da ret, mange spørgsmål mangler info, og når der sommetider bare står "Hjælp" ryster man på hovedet:)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2011 - 22:53 #11
Jeg forstaar ikke helt problemet.

Hvis spoergsmaalet er om styre systemet, saa er der allerede styre systems kategorier.

Programmering og databaser behoever styre system ikke at vaere relevant eller det kan vaere givet via den brugte teknologi.

Virus problemer er med 99.95% sandsynlighed Windows.

Er det hardware hvor problemet er?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 23:00 #12
Problemet kommer ikke ved styresystems spørgsmål. Men ved hardware spørgsmål eller lignende vil det altid  være en god ide at få vide hvilket system der tales om. Og det er i disse kategorier problemerne er.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 23:10 #13
Hardware,Internet,Netværk og Programmer er de kategorier hvor man tit skal spørge hvilket system man kører, og det synes jeg ikke er nødvendigt.
I de fire kategorier er det jo vigtigt hvilket system der køres på for at finde ud af løsningsmodellen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2011 - 23:48 #14
100% enig!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2011 - 09:13 #15
Takl John

Så er det jo et spørgsmål hvor let det er at ændre, så  spørgerene kommer så let igang med at stille spørgsmål herinde.

1: Er det billedet som Karise_Larry viste i sit indlæg der popper op når man trykker på opret spørgsmål?
Eller
2: Når man vælger en af de nævnte kategorier, så skal man i næste boks vælge hvilket system der køres med som næste punkt?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2011 - 18:39 #16
Nogle kommentarer til #15?
24. juli 2011 - 19:18 #17
Ref #15:
Ad 1: Kommer vistnok fra [poko1] - men kan godt gøres bedre / mindre forvirrende ...
Ad 2: Kun hvis der i kategorien vælges [Styresystemer] [Workstation] ... Ikke andre steder (Hvilket der burde være!)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 21:34 #18
Her er endnu et eksempel:
Netværk kategori http://www.eksperten.dk/spm/943759
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2011 - 08:45 #19
Lukketid??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 21:19 #20
Jeg kiggede lidt på denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/943894, hvor brugeren har sit styresystem skrevet under sit brugernavn. Hvordan får man det til at stå her?
Jeg har forsøgt inde i min profil, men kan ikke få "Xp Proffessional" til at stå under "220661".
Er der nogen der ved hvordan det løses?
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2011 - 21:20 #21
Rediger profil-->website :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 21:31 #22
Super mange tak skal du have.
Nu behøver jeg ikke at forklare hvilken pc jeg sidder ved. Vil man ikke oplyse sin Web addresse kunne dette måske være en ide til at oplyse hvilket system man arbejder på. Det er jo en simpel måde at gøre det på.
28. juli 2011 - 10:11 #23
NB NB NB: Den info kan jo ændres til enhver tid; jeg vil stadig sige at det bør/skal skrives i teksten - det står jo til evig tid!!!
Hvis senere kører WIN8 (?) OG ændrer signaturen, så ændres det jo også i alle dine tidligere spørgsmål, med mulig forviring til følge !!!

Ellers må du hver gang skrive i teksten:
"Hvilket OS system jeg kører med lige idag kan du se i min signatur øverst oppe..." - Dooooh...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 10:22 #24
ja det er rigtigt. Kommer ikke videre her. Der skal andre ændringer til for at det skal passe gennem alle tråde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 11:51 #25
Hej jeg kom tilfældig til nat se denne tråd og kunne ikke lade være med at blande mig:-) der kan altid laves noget der er mere enkelt! men når man ikke sider sammen er det svært at lave BRAINSTORMING og så bliver det derefter men gode forslag er da velkommen. Jeg har lige prøvet at ændre lidt.http://gratisupload.dk/vis_billede/63266/
Så kom med forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 12:17 #26
Jeg kan rigtig godt lide din guide.
Problemet er bare, at vi skal forhindre at de kommer til at skrive i den forkerte kategori.
Derfor skal brugeren have en guide ligeså snart vedkommende trykker på "opret spørgsmål". Og det kunne sagtens være din guide redigeret en smule. Vil i denne sammenhæng fjerne "hej du får denne vejledning fordi du valgte forkert kategori".
Det er faktisk det eneste jeg vil ændre. Resten er perfekt synes jeg. I guiden nederst kunne der stå "Stil dit spørgsmål her" med en knap man trykker på der leder til start vinduet hvor spørgsmål oprettes. På den måde har spørger hver gang været indover vejledningen, så der ikke kan undskyldes med at man ikke vidste hvordan det foregår.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 12:27 #27
Hej 220661 du har fuldkommen ret. men nu er guiden jo ment til brug hvor skaden allerede er sket!og det er svært hvis ikke umuligt at indsætte link´s på et billede:-( og derfor burde Eksperten også fabrikere en side med de ting som du efterlyser.
ind til det sker kunne vi måske bruge min vejledning?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 12:37 #28
Det er jeg enig i, og ja din vejledning er fin.
Der skal dog rettes et par stavefejl i den blå tekst. "dene" må være "denne". Og "Kattegori" må være "kategori". Ellers er den fin som en midlertidig løsning.
28. juli 2011 - 12:55 #29
Kategorien

Eksperten.dk (og underliggende punkter)

må nu gerne være der som den er MEN

bør ikke ligge blandet sammen med alle de andre, men som en sektion helt for sig selv med TYDELIG indikation om hvad denne kategori drejer sig om.

www.eksperten.dk/spm/opret

Men så skal ADMIN & Co. jo til at arbejde (lidt) - Dooooh...
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 13:04 #30
Men så skal ADMIN & Co. jo til at arbejde (lidt) - Dooooh...
og det sker ikke.. *S*
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 13:29 #31
Den tidligere gik lidt for hurtig "Læs glemt korrektur"
her en redigeret udgave.http://gratisupload.dk/vis_billede/63269/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 17:42 #32
Lige den sidste korrektur: Kattegori = kategori
28. juli 2011 - 17:56 #33
Lidt mere - hvis det endelig skal være ->

"Hvad din. Pc indeholder!" -> "Hvad din PC indeholder!"

"Derefter på kategorien" -> "Derefter på Kategorien"

"...lige passer til dig & dit problem..." -> "...lige passer til dig og dit problem..."

"Beskriv også dit <styresystem< >Programmet> eller" -> "Beskriv også dit [Styresystem] [Programmet] eller"

1.
2.
3.
(Du skal også have  .  ved 4 og 5)

Der skal ikke  .  i linieslut, når det er "punktopsat" som 1,2,3,4,5
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2011 - 22:38 #34
Du kan godt lide de [klammer]. Jeg vil synes "citationstegn" er mere på sin plads.

"Derefter på kategorien" -> "Derefter på Kategorien"
Hvorfor i al verden vil du have kategorien med STORT? Det skal altså stå med lille...
05. august 2011 - 09:19 #35
<poko1>: Hvad med de nævnte 'detaljer' i #33 ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 09:31 #36
Fordi jeg bhar fået et par interne mail om at jeg bare skulle lade det blive som det er og at det var essensen det drejede sig om.