Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 17:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

For hurtig mus

Jeg ville have lagt den i Hardware-->Andre men det kunne man simpelthen ikke. KÆMPE fejl E....

Min mus er begyndt at srolle en side for hver "hak" og det skal den ikke helt. Min Wheel-speed er indstillet til 1 i Kontrolpanelet. Er der andre steder jeg kan nedsætte hastigheden? Der er ingen CD med musen. Det er en lille en microsoft.
20. juli 2011 - 17:53 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Gætter dog (?) på noget M$ Windows (vi ka' jo ikke læse indenad?) ->
... [Kontrolpanel] [Mus]... og der omkring...
Avatar billede Andyboy Nybegynder
20. juli 2011 - 17:53 #2
Prøv at se om der ikke er en knap på selve musen som du kan klikke ned, for derved at musehjulet kører i "hak" i stedet for frit løb
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 17:59 #3
#1: Windows (Y)

#2: Nej
Avatar billede Berti12 Nybegynder
20. juli 2011 - 18:42 #4
(start) - (kontrolpanel) - (mus) - (Markørindstillinger)? Sådan er det på min pc(vista).
Avatar billede milter Ekspert
20. juli 2011 - 19:31 #5
Når du skriver "en side for hvert klik", er det så i alle programmer?

Jeg mener at kunne huske, at nogle programmer har deres egen indstilling for reaktion på et klik ned eller op med musen.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 19:56 #6
Berti12: Som jeg skriver i #0 har jeg været inde i kontrolpanel og indstille. I det du skriver kan jeg kun indstille hvor hurtig musen bevæger sig og ikke hvor hurtig der bliver scroll'et.

milter: Jeg bruger mest scroll i min foretrukne browser Opera og det er der jeg mærkede forskellen. Jeg tror også det er blevet værre i IE som jeg lige har prøvet med.

Opfølgning på #3: Kom lige til at slette 7 tallet. Jeg har Windows 7 :)
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 20:11 #7
Det skal nok lige siges at min touchpad med scroll i siden virker som normalt!
20. juli 2011 - 20:12 #8
Hmm... slet alt mht. Mus/pege 'redskaber' i ENHEDSHÅNDTERINGEN ???

Evt. andet USB 'hul' til musen ?
Avatar billede milter Ekspert
20. juli 2011 - 20:14 #9
Hvis musen ikke kom med nogen drivere, hvor har du den så fra?

Hvor gammel er den? Det kunne lyde som et driverproblem.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
20. juli 2011 - 21:03 #10
pstidsen: Sorry :)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
20. juli 2011 - 21:06 #11
Prøv at trykke ned på scrollhjulet,det virker på mange mus.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 21:21 #12
I går tog jeg usb donglen ud af dens sædvanlige plads og flyttede den over på den modsatte side, fordi jeg skulle tilslutte en telefon og ikke gider have ledning i samme side som jeg kører med musen. Jeg satte den derefter på sin normale plads og det kan meget vel være der det er sket. Derfor afprøvede jeg karise's forslag og det virkede i det andet hul. Nu har jeg sat den tilbage og det virker igen! Måske er det noget snavs der har forvildet sig med ind. Smid svar karise!

For en god ordensskyld kan jeg sige milter at den er fra jul og drivere kommer jo automatisk, når man plugger den i USB :)

Det er helt i orden Berti12 :)
20. juli 2011 - 21:40 #13
Ping...

(Evt. deles med andre ...)
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 21:57 #14
Altså det er jo dit indlæg der fik det til at funge, men hvis nogen meget gerne vil have point for forsøget, så smid svar hurtigt. Lukker snart. I må da også gerne lige skrive "jeg springer over" hvis i ikke skal ha, så det kan gå lidt hurtigere :)