Avatar billede fredsgaard Nybegynder
19. juli 2011 - 22:50 Der er 3 kommentarer

Formatering af Bærbar

Hejsa eksperter.

For ca. 1 år siden købte jeg en Sony Vaio, der var preinstalleret windows 7 og alt andet. Nu står jeg og vil gerne formatere den bærbare men som sagt var alt preinstalleret så hvordan gør jeg nu hvor jeg ikke har cd´erne ?

På forhånd tak.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
20. juli 2011 - 00:25 #1
Du skal prøve at få fat på en Windows 7 boot disk
Efter det, skal du følge disse instruksioner!

Først, skal du indsætte din Windows 7 Boot disk i dvd-drevet og genstart din pc

•Mens pc'en er genstart, vil du blive bedt om "Tryk på en tast for at starte fra cd ..." Bare tryk på en tast her

•Når du trykker på en tast, vil Windows indlæses installationsfiler.

•Windows 7 setup vil starte

•Vælg dit sprog, tid og valuta format og tastatur input (DA)

•Klik på Installer nu for at gå videre

•Installationsprogrammet vil loade inden for et minut eller to

•Hvis du gør, så vælg at acceptere licensbetingelserne og klik på Næste

•Hvis du opgraderer fra Windows Vista skal du vælge Opgradering, hvis du havde Windows XP skal du vælge Brugerdefineret (avanceret). Opgradere fra Windows XP til Windows 7 er ikke tilgængelig. Klik på Brugerdefineret (avanceret)

•Vælg den partition, hvor du vil installere Windows 7 og klik på Næste. Du skal bruge mindst 5716mb ledig plads.

•Hvis du ikke har nok ledig plads til at installere Windows 7, vil du modtage en advarsel

•Hvis det er tilfældet, bliver du nødt til at formatere den partition, hvor du tidligere har haft Operativsystem installeret. ADVARSEL: Formatering af en partition vil slette alle eksisterende data på partitionen, fortsætter kun hvis du har sikkerhedskopieret alle dine filer!

•Hvis du ønsker at formatere partitionen, skal du gå til Drive optioner og formatere den partition, hvor du ønsker at installere Windows 7. Igen, kun gøre dette, hvis du har sikkerhedskopieret dine dokumenter / filer!

Klik på Format og derefter ja

•Når du trykker på Næste, vil Windows 7 installation påbegyndes. Det tager ca 30 min til 1 time til slut, afhængigt af computerens hastighed.

•Efter en halv time, er opsætning komplet og Windows 7 installation er næsten færdig.

•Nu kan din computer vil genstarte, da Windows 7 DVD boot disk er stadig i drevet, vises meddelelsen trykke på en tast for at starte fra dvd vises. Vi har allerede gjorde det, så denne gang må IKKE trykke på noget. Bare vent 5 sek og din PC vil fortsætte med opstart og afslutte installationen af ​​dit operativsystem.

Held og lykke! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 08:14 #2
Hvorfor ikke bare bruge den recovery del der sikkert ligger som partition på pc?
Der må stå i din manual hvordan man gør dette.
Har du ikke blevet gjort opmærksom på du skal brænde recovery discs af pc lige i starten?
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
20. juli 2011 - 08:45 #3
Må jeg lige spørge dig om, hvorfor du vil formatere den?