Avatar billede cavalito Nybegynder
18. juli 2011 - 17:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Har brug for lidt viden .

jeg går her og tænker på og købe en CPU køler til min computer, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter. så tænkte på om jeg kunne få lidt hjælp til det. og det skal helst ikke være overpris giver mindst 500 for sådan en, på forhånd tak :)
Avatar billede teknik Juniormester
18. juli 2011 - 18:02 #1
Hmmmm...

Noget af det der hører med til godt kølervalg er:

evt. Bundkortsmodel og som minumum din processortype

En ide om din "brugerprofil"...arbejder du med overclocking, er du gamer, skal det være en pimp'ed out pc med synlig køler, eller skal den bare køle godt.

hvordan står du mht. støjniveau vs. køleydelse, hvad er vigtigst for dig.

Formoder at "mindst 500" skulle være "max 500"
- Så er vi også i den bedre ende.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2011 - 18:31 #2
Jeg kan anbefale den her,den er meget støjsvag, nu har du ikke skrevet hvilken Sokket type du har, men den understøtter da flere forskellige.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cool/cool-uni/cool-ac-f7p-r2.html
Avatar billede cavalito Nybegynder
18. juli 2011 - 18:40 #3
det skal lige siges jeg er lige oprettet :)

jeg er ikke helt inde i det endnu .. men kan du se hvad min computer hedder og hvad jeg har i den ??

jeg skal bruge den til og spille lidt på og være på nettet... og sådan nogen småting.

det skal helst ikke larme for meget.. og selvfølgelig må den godt køle godt, har standart kabinet så det er ikke synligt på den måde .. men ja det er bare for at bruge nogen penge jeg vil have  en CPU køler, og så osse fordi det er bedre c'',)
Avatar billede cavalito Nybegynder
18. juli 2011 - 18:45 #4
der er lidt her ..

Systemproducent    Acer
Systemmodel    Aspire M3900
Systemtype    x64-based PC
Processor    Pentium(R) Dual-Core  CPU      E5800  @ 3.20GHz, 3203 Mhz, 2 Kerne(r), 2 Logisk(e) processor(er)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2011 - 18:53 #5
Det ser ud til at det er Socket 775 så du kan godt bruge den.
Avatar billede cavalito Nybegynder
18. juli 2011 - 19:36 #6
ok og den køler fint nok ? :)

og er det en fin nok computer ?
18. juli 2011 - 19:38 #7
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2011 - 20:00 #8
#6 Jeg anbefaler den fordi den sidder i en af vores pcér på en CPU Dual Core Intel Core 2 E8400 3000 Mhz og holder temperatur i idle på 38 grader.
Avatar billede cavalito Nybegynder
18. juli 2011 - 20:31 #9
jeg takker snif12 jeg lukker her så :)