Avatar billede kla0005 Nybegynder
18. juli 2011 - 16:05 Der er 10 kommentarer

Hovedtelefoner?

Hej Drenge,

Jeg leder efter nogle trådløse høretelefoner, hvori jeg kan have 6 hovedtelefoner koblet til en enkelt bærbar. Nogle der har nogle idér?
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 16:17 #1
Du skal have fat i en minijack hub. Det kan være sådan en her: http://shop.wr.dk/tilbehoer-1/omskifter-bokse-201/audio-hub-minijack-omskifter-5998.html . Den er dog kun med 4 udtage, så du skal lige smide sådan en her: http://www.avxperten.dk/adaptere/audio-adapter/jack-adapter.asp i et af hullerne. Du kan også bare købe 4 af den med to udtag og så sætte dem sammen. Så har du dog ikke mulighed for volume osv.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 16:38 #2
Du kan også bare købe 4 af den med to udtag og så sætte dem sammen. Så har du dog ikke mulighed for volume osv.
Det er som regel en rigtig dårlig idé at splitte et analogt lydsignal mere end én gang da man dels taber en masse kvalitet, og desuden halvere lydstyrken hver gang du splitter, hvis ikke der sidder en forstærker i. Så jeg vil klart anbefale at finde en løsning med forstærker.

Og kla0005. Skal det absolut være trådløst? Og hvad skal det egentlig bruges til siden du har brug for seks stk.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 18:03 #3
Ups. Så ikke det trådløse :)

Tak for info, kjeldsted. Det vidste jeg ikke. Så er det løsning 1 du skal have fat i (det bedste er jo så en minijack hub med 5 udtag)

Hvis det skal være trådløs, så skal det vel bare være med bluetooth??
Avatar billede store-morten Ekspert
18. juli 2011 - 21:32 #4
2 i et sæt:
http://www.pixmania.com/dk/dk/7693381/art/thomson/2-tradlose-hovedtelefoner.html

http://www.pixmania.com/dk/dk/903129/art/sennheiser/rs-4200-2-hovedtelefoner.html
Når det er trådløst, er det så ikke et ? om at købe ens sæt?
Overstående bruger: Radiofrekvensområde  864MHz
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 21:45 #5
store-morten har ret i at hvis man skaffer nogle sæt der kører på radiofrekvenser er det blot at sørge for at de kører på samme frekvens.

Dog er det med radiofrekvenser noget irriterende noget fortiden, da man er ved at fastsætte nye regler pr. 1/1 2012 om hvilket frekvenser der er tilladte. 800MHz båndet (MUX 7) (790MHz - 862MHz) må pr. 1/1 2012 ikke benyttes idet det skal reservers til bl.a. mobilt bredbånd. 864MHz er jo trods alt over 864MHz, så denne burde jo gå. Men man skal passe på med at skaffe radioudstyr på 800-båndet (som ellers har været MEGET brugt til den slags), da man kan risikere det ikke må bruges efter 1/1.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:03 #6
#4: jeg får fejl på dine links??
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:08 #7
#6: Virker fint for mig.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. juli 2011 - 00:16 #8
http:/ /www.pixmania.com/dk/dk/7693381/art/thomson/2-tradlose-hovedtelefoner.html
Inlagt mellemrum mellem første / / kopier-indsæt og fjern mellemrum ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 00:22 #9
Sjovt, i ie virker det, men i Opera er der en "Intern kommunikationsfejl".

(det er ikke linket det er galt med :))
Avatar billede store-morten Ekspert
16. august 2011 - 22:19 #10
kla0005 har vist fået Hovedtelefoner ned over ørene?
Side man ikke "høre" fra ham ;-)