Avatar billede WPCS Nybegynder
15. juli 2011 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD Rip/backup

Istedet for at slæbe samtlige Disney's klassikere  på DVD med på ferien ville jeg gerne gemme dem på en en ekstern harddisk jeg kunne slæbe med og så håbe på at TV på hotelværelset har USB-indgang. Det er fuld ud lovligt.

Mit mit eget skod Philips TV SKAL det være en nøjagtig kopi af
DVD´en altså - VIDEO_TS og AUDIO_TS (forsvinder ved kopiering) for at kunne afspille, altså INGEN AVI, MPEG, MKV osv! Langt ude!
Men har oplavet TV der åd AVI samt SRT undertekst filer uden problemer!

Hvilket gratis program er det bedste til formålet?

Ville jo helst have et program der kunne lave en nøgagtig kopi, eller ihvertfald som det ser ud med Handbrake kunne vælge at det er den DANSKE version man vil kopiere - men synes ikke helt det fungerer eller er det bare mig?

Med Magic DVD Ripper gik det galt da jeg flyttede filerne fra PC til andet drev (brugte VLC Player som afspiller)
Avatar billede infect3d Nybegynder
15. juli 2011 - 13:55 #1
AnyDVD evt? Kopiere alt indhold som det er uden at komprimere det eller andet sjovt. Ellers er det programmer som dvdshrink og dvdfab der er interessante (stadig dvd format, men kan komprimere og udvælge det interessante indhold) - men hvad skal man med det når harddisk plads er ganske billigt i vore dage
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2011 - 14:43 #2
Jeg vil sige DVD Shrink er det rette program til formålet.
Her kan du formindske, fjerne menu m.m.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2011 - 14:45 #3
Fortsættelse til #2:
Du kan også fjerne alle andre sprog, så filmen starter i det sprog du har valgt skal blive.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juli 2011 - 15:13 #4
Jeg vil anbefale dig at bruge DVDfab
Avatar billede tiger_dk Mester
15. juli 2011 - 15:36 #5
jeg vil holde mig til john_stigers forslag, bruger det selv, kanont program !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2011 - 16:32 #6
Det står og falder jo egentlig med, hvilke formater tv´et kan afspille. Men personligt foretrækker jeg AnyDVD, og så lave DVD´erene til ISO filer. Det kan min egen medieboks afspille - og iøvrigt vlc-player, og dermed får jeg menusystemet med, samtidig med at jeg beholder den fulde opløsning på filmen.
Avatar billede frem-ad Professor
15. juli 2011 - 16:36 #7
DVD Shrink er et godt bud især fordi den er gratis men den er ved og være gamel, og jeg har indimellem set noget den ikke kan klare koderne på.
Men jeg bruger selv CloneDvd der skal du så have et tillægs program der slette evt. koder jeg bruger AnyDvd begge programmer er produceret af http://www.slysoft.com/da/ så kan du lave alt. Der kan du slette hvad du vil, klippe, komprimere.
Avatar billede WPCS Nybegynder
15. juli 2011 - 16:51 #8
Jeg skimtede lige programmerne og håber at DVDFab kan klare opgaven (det er også langt hurtigere end andre = 15 min.) men frygter at blive bremset da det kun er en 'trial' man henter og gider ikke give penge for det ;o) Men jeg vender tilbage når jeg har overført en DVD uden fejl... tak for alle svarene!

DVD Ghost er et møgprogram iøvrigt!
Avatar billede WPCS Nybegynder
15. juli 2011 - 17:30 #9
Det var DVDfab der gjorde det jeg havde brug for - men tak for alle de gode svar!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 18:57 #10
Hvilken version af dvd fab har du hentet?
Avatar billede WPCS Nybegynder
15. juli 2011 - 19:18 #11
8.1.0.5