Avatar billede 2c Nybegynder
12. juli 2011 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Download af hjemmeside

Hej eksperter,

Jeg har en personlig blog, som jeg har haft i mange år. Jeg ønsker dog ikke at den skal være online mere. Findes der et program, som kan bruges til at downloade en hjemmeside med alle link, billeder, kommentar mm?
Avatar billede noltus Novice
12. juli 2011 - 09:23 #1
Det kommer an på hvor din blog ligger,har du FTP adgang.
Avatar billede teknik Juniormester
12. juli 2011 - 10:39 #2
Hvis du blot ønsker at bevare data i din blog for eftertiden, hjemme i privaten, ja så er det såmænd ikke så indviklet.
Det kan du fx. gøre med Internet explorer.

Du trykker -filer -gem som.
(vælg evt. filtypen webside fuldstændig)

Hvis du ikke kan se "rullegardin menuerne" med punktet "filer", så dukker de op hvis du trykker på "Alt" knappen.

Bemærk at det er siden/sitet som gemmes. Eksterne links på siden som peger på et andet site (fx. www.dmi.dk) vil blot pege "ud på nettet", men destinationsdata kommer ikke med

****

Når du har forvisset dig om at du nu også har fået de data med som du ønsker, ja så vil du typisk let kunne slette din blog eller din blog profil hos din host.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede 2c Nybegynder
12. juli 2011 - 20:45 #3
Hej Teknik,

Det er hele sitet jeg vil gemme. Det er en blog der består af mange sider. Jeg vil gerne gemme alt der ligger under f.ek.s xxx.yyy domænet.

Din fremgangsmåde gemmer kun den side man er på, så vidt jeg kan se.

Noltus: Ja, jeg har ftp adgang. Men det vil ikke hjælpe noget. Alt indholdet ligger i en database. Jeg vil gerne bare gemme filerne, så jeg kan klikke rundt i dem på min personlige PC.
Avatar billede teknik Juniormester
12. juli 2011 - 22:30 #4
Ja med FTP adgang, så burde det jo ellers bare være at "ftp'e" det hele over, men uden en kørende databaseserver, så kan jeg godt se at det kniber.

********

mon ikke det er den her genre du skal over i, i stedet
http://www.techsupportalert.com/best-free-web-site-ripper.htm
Avatar billede 2c Nybegynder
10. september 2011 - 00:16 #5
Lukker. Fik ikke løst opgaven.