Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CMS system til sikret spørgeskema

Har brug for et system til dataindsamling. Dertil kan der oprettes et website hos et hosting firma.

Jeg orker ikke at kode alt det nedenstående, hvis jeg kan slippe afsted med lidt tilpasninger eller tilkøbsmoduler i et CMs system. Jeg er mest hjemme i Win/ASP.NET, og ude på herrens mark i PHP, så derfor poster jeg i første  omgang her. Mit spørgsmål er om nogen kender et system hvor jeg kan gøre nedenstående. Umbraco? Eller noget andet?

Data vil blive indsamlet ved hjælp af et spørgeskema. Spørgsmålene kan have forskellige svartyper. Et spørgsmål har kun en forudbestemt svartype.

Svartyperne er:

1. Ja/Nej
2. Et decimaltal
3. Et heltal
4. En forvalgt tekst (fra en dropdown)
5. Fritekst, op til 255 tegn

Samt diverse data om selve besvarer, som organisationens
adresse, telefon, email, og det samme for nogle specifikke funktioner i organisationen.

Til hvert spørgsmål hører der en en udybende forklaring, som kan overstige 255 tegn, og skal enten være synlig når spørgsmålet vises, eller skal være nemt tilgængelig (som popup eller lignendde)

Der er i alt ca. 60 spørgsmål, foruden kontaktdata, og disse er grupperet i 5 hovedgrupper. Brugere har en "type", og for hver type er der et specifikt sæt spørgsmål - nogle bliver besvaret af alle, mens andre spørgsmål er type-specifikke.

- Man skal kunne afbryde og senere genoptage udfyldelsen af spørgeskemaet fra der hvor man slap
- Når alle data er udfyldt, og godkent af afsender, skal de låses, og kan ikke længere ændres, men må gerne forblive synlige for brugeren, indtil data bliver fjernet.
- En bruger må kun se egne data
- Dataerne er følsomme, og skal sikres mod uvedkommende adgang og skal SES værende sikret. Jeg påtænker her https, og dedikeret db (correct me, if I am wrong)
- De indkomne data skal kunne hives ud af systemet for behandling. "Hives ud" betyder læses ud og, hvis dette går godt, fjernes fra sitet.
- Udseendet skal (en gang for alle) kunne skinnes eller sættes op passende til indsamlerens typografiske linje
- hele adgangen til sitet skal kun være åben for admin og de forespurgte, som vil få udleveret adgangskode
Avatar billede bauerdata Nybegynder
11. juli 2011 - 11:55 #1
Har google ikke nogle apps som som bare kan det der.
http://www.ibeta.dk/sdan-laver-du-gratis-online-sprgeskemaer-med-google-docs/
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 12:00 #2
Joh det har Google. Men bemærk kravene til sikring af data. Det er ikke blot spørgsmålet om den aktuelle sikring af data, men også at den skal kunne SES af brugerne. Ikke ti vilde heste får dem til at deponere data hos google.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
11. juli 2011 - 12:03 #3
Your choice.
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 12:10 #4
Næh. Kundernes.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2011 - 12:18 #5
Har ikke selv erfaringer med det, men Umbraco har selv denne; http://umbraco.com/products/more-add-ons/contour
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 12:26 #6
#5 Har været inde og kigge der.  Jeg er ikke i tvivl om at Umbraco kan give fuktionalitet til et spørgeskema. Jeg er en smule i tvivl om jeg kan styre adgangen helt som ønsket, og mere i tvivl om hvor data havner henne. Man burde vel kunne hive data ud/dræbe dem efterfølgende.

Den ender nok med en prøveinstallation af et eller andet, Jeg  håber på at nogen måske har været igennem noget lignende, og kan definitivt sige ja/nej til et eller andet system.
Avatar billede neoman Novice
06. september 2011 - 19:02 #7
Lukker
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2011 - 19:42 #8
hvad endte du så op med når contour ikke kunne benyttes?