Avatar billede aktio Nybegynder
10. juli 2011 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En ny computer (gaming)

Jeg har besluttet at jeg vil samle min ejen gaming pc, og vil så spørge om hvad i foreslår.
har valgt dette
grafikkort: NVIDIA GeForce GTX570
Ram skal være 8 gb
harddrive skal være helst være 1 tb
har i nogen idier til vilken software der skal til?

Håber i kan hjælpe.

Aktio
Avatar billede Vakalkas Nybegynder
10. juli 2011 - 21:40 #1
Grafik kortet er udemærket, jeg har selv et 560 og det er udemærket.

Dog, hvorfor vil du have 1 hel TB? det er mere hastigheden på den end pladsen der betyder noget.
Selvfølgelig hvis du har VILDT mange spil kan jeg godt forstå det, men ellers har du slet ikke brug for så meget plads.

Jeg vil foreslå dig at kigge på www.topdata.dk
Jeg købte mim computer der fra, med et par dele ændret.
Du kan næsten ikke få det billigere nogle steder, selv hvis du har tænkt dig at samle din egen.
Avatar billede aktio Nybegynder
10. juli 2011 - 21:48 #2
har rigtig mange spil. har 110 på min steam acc, den com jeg har lige nu har 1.5 tb, så derfor ville det være dejligt med meget plads.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2011 - 22:54 #3
Det er da fint du kan skrive så få detaljer om krav eneste du specificerer nogenlunde er graffikkort, hvilket beløb snakker vi? Hvad med producenter? Amd, Intel? (CPU) osv?
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
11. juli 2011 - 00:48 #4
Jeg ville foreslå at tage udgangspunkt i hvilken hastighed ønsker du? CPU-mæssigt? Hvis du starter med at finde en CPU, så kan du gå videre til dit bundkort og gå mere i dybden med hvilke specs det skal have, osv. osv.
Selv skal jeg til at bygge min egen for godt 8500+, og det virkede til at være klart den nemmeste måde at gøre det på.
En rigtig god ide til lige netop gaming, er at få dig en SSD(helst minimum 64GB) hvor du kører dit OS på, med en 1TB HDD slave ved siden af til dine spil. Det kører super godt, og loader dejlig hurtigt ;)
Jeg anbefaler klart http://www.edbpriser.dk/ som er rigtig god til at finde lige netop dine behov når du selv skal samle en computer ;)
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 06:48 #5
Drop alt det hovedpine
Se HER:
http://pcnordic.dk/Superior-Gaming-PC/PCNI7-SUP-i7-2600-3.4GHz-/-4GB-/-500GB-/-DVD-RW-/-GTX460-1024MB.html
Du kan konfigurere computeren og ændre grafikkortet fra GTX 460 til GTX 560 TI for 399 ekstra. 6000kr for en monstercomputer. Billigere og bedre bliver det IKKE.

Hvad mener du med software?
Du skal selvfølgelig have Windows 7 med alle opdateringer. Installer Avast antivirus som gratis antivirus og ellers er det bare om at komme derudaf ;).