Avatar billede moernmik Nybegynder
10. juli 2011 - 20:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simkort til USB

Hej eksperter,

jeg sidder lidt med tanken om at skulle have noget mobilt bredbånd til min bærbare computer.

Jeg har kigget lidt frem og tilbage og overvejer om jeg kan udnytte det mobile bredbånd, som medfølger til mit telefon abonnement ved telmore.

Jeg er klar over at man kan opsætte mobilen som modem, men det er i mit tilfælde ikke en mulighed. Jeg overvejer i stedet om det er muligt at købe en separat usb pen (eller lign.) hvor man kan sætte simkortet fra mobilen i og derefter tilslutte til den bærbare og wupti så er man online?

Er dette muligt og hvad vil i anbefale?
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 21:09 #1
http://www.dustinhome.dk/lp_2053_8877.aspx <-- det er vel sådan noget som det her du søger ?
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 21:22 #2
Men, øh. Så virker din telefon jo ikke når du er på nettet?
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 21:55 #3
Det går at få et tvilling kort som har samme nummer og fordele osv. men som ikke modtager opkald. Det kan man sætte i modemet. Snak med dit teleselskab omkring det.
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 22:05 #4
#3: Ja. Men det er jo ikke alle der understøtter dette. Og det var nu heller ikke sådan jeg læste spørgsmålet. For dér får man jo som regel også modem med.
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 22:24 #5
Man får ikke et modem med ved et tvilling kort. Og nej det er ikke alle som understøtter det. Men problemstillingen var ikke at lave telefon samtaler samtidig men om hvor man finder et modem til computeren.

HUAWEI's modems kan man koble til computerne som telefon, og anvende et headset, eller computerens højtaler/microfon til at have telefon samtaler.
Avatar billede kjeldsted Novice
10. juli 2011 - 22:31 #6
"hvor man kan sætte simkortet fra mobilen i og derefter tilslutte til den bærbare og wupti så er man online?" :p

Men jeg skal ikke gøre mig klog på hvad moernmik
moernmik mente.

Men tror også jeg stopper med at skrive hér: (14.595 point. Point ude: 3.215) :O

Tror vi har en rekord!
Avatar billede moernmik Nybegynder
10. august 2011 - 08:09 #7
magic-mouse gider du ligge et svar.
Avatar billede moernmik Nybegynder
09. september 2011 - 11:33 #8
Lukker