Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
10. juli 2011 - 20:03 Der er 11 kommentarer

Død Ekstern Harddisk?

Hej Eksperter,

For en 2 måneders tid siden opførte min Ekstern Harddisk sig lidt underligt med at Windows kunne finde den med det samme men at Autorun kunne tage 10 minutter med at komme frem og til sidst omkring 2 timer før jeg kunne komme ind på den. Da jeg kom hjem fra ferie kunne jeg slet ikke få adgang til den.

Jeg kan se den i min BIOS og under Disk Management men den står som Unknown og jeg kan ikke Initialize den.

Jeg har prøvet forskellige Data Recovery software men ingen kan finde Harddisken. Jeg har desuden prøvet at tage den ud og sætte den i computeren som Intern. Dette virker heller ikke.

Jeg har osse installeret Ubuntu for at se om den kunne finde den. Heller ikke noget held der.

Jeg kan høre at den kører og den siger ikke nogle underlige lyde, så nu tænker jeg på om min sidste udvej er at sende den ind til et firma som specialisere sig i at få data tilbage fra døde Harddiske, men jeg vil gerne prøve enhver mulighed for at få den tilbage først.

Har i nogle ideer til hvad jeg kunne prøve? Eller er den helt død?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2011 - 20:12 #1
flyt disken over i en anden ekstern boks - så ved du, om det er disken eller elektronikken imellem, der fejler.
Husk, at bruge de kabler der følger med den nye boks.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
10. juli 2011 - 20:18 #2
Kan jeg bare købe en boks eller skal jeg investere i en ny Ekstern Harddisk?
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 21:15 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2011 - 22:07 #4
Du skriver:"Jeg har desuden prøvet at tage den ud og sætte den i computeren som Intern. Dette virker heller ikke." Når disken ikke kan kontaktes, når den kører intern i en computer, så kan den heller ikke på andre måder. Det er måske printkortet som er røget?
Et firma kan godt sætte et andet printkot i, men det er meget dyrt.
Teoretisk kan du selv skifte det (speciel skruetrækker) men det kan blive meget svært at finde det rigtige print, for det skal være absolut magen til.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
13. juli 2011 - 19:54 #5
Jeg tror jeg vil prøve Claes forslag om at finde et kabinet til og se om det dur, bare for en sikkerheds skyld. Jeg er dog meget bange for at Palther har ret og at det er printkortet som er røget.

Tusind tak for jeres hurtige svar og jeg vender tilbage snarest med en melding :)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 22:08 #6
Hvis du ikke har andet at bruge et HDD kabinet til, er det spild af penge.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
14. juli 2011 - 00:50 #7
Skal jo bruge en ny Ekstern alligevel :)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2011 - 11:48 #8
OK, men det kan nu være billigere at købe en HDD i kabinet. Jeg har for kort tid siden , i Kvikly, købt en Verbatim HDD, Sata 3, på 3TB for 699 kr.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
14. juli 2011 - 18:08 #9
Sandt, men nu er det jo heller ikke fordi det koster ret meget :) Hvis jeg ikke kan bruge det så kender jeg nok en der kan :)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2011 - 18:20 #10
Nej det er jo ikke en formue som står på spil, og så har du jo prøvet det med :)
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
15. juli 2011 - 04:35 #11
Nej, lige præcis :)