Avatar billede splitbus Nybegynder
08. juli 2011 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samle to Partitioner på Mac

Jeg delte min HD i 2 da jeg ville installere et nyt OS, da det gamle kørte langsomt.

Nu kører den nye Partition fint og jeg vil slette den gamle og samle dem igen i en stor Partition.

Har valgt den gamle i DiskVærktøj og trykket minus, så nu er den lysegrå.
Har formateret den igen til samme system som den nye

Kan ikke se at det lader sig gøre i DiskVærktøj.
Kan ikke trække den der skal blive hen over den gamle

Samlingen skal ske uden at slette den fungerende partition

Har søgt lidt på Google. Forslagene der går mest på at fjerne Windows via Boot Camp (Er bekymret for mine eksisterende data)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2011 - 16:54 #1
Er ikke mac bruger, men kan denne tråd hjælpe dig?
http://mediamac.dk/forum/viewtopic.php?t=31043
Avatar billede splitbus Nybegynder
08. juli 2011 - 16:57 #2
Vist desværre ikke, eller ved det ikke præcist er bare lidt nervøs ved at skulle ha fat i BootCamp.
Det link du henviser til er til at slette Win partition, jeg søger til Mac partition.

Men TAK for meldingen
Avatar billede splitbus Nybegynder
08. juli 2011 - 17:27 #3
Har fundet dette på nettet. Det skal prøves men først skal der laves Backup :)

Jeg vender tilbage og lukker evt. tråden efterfølgende

How to Merge two partions on a Mac

1. boot from DVD (10.5 system disk / Leopard)
2. open Disk Utility
3. Select the hard drive from left hand column (NOT partition but drive, eg something like WDBEVE and not s03 etc).
4. Click on Partition tab in main window
5. Select "Current"
6. Select partition you wish to delete
7. Click on minus (-) sign on bottom left
8. Confirm Delete
9. Drag original partition to include full disk
10. Confirm resize
That's it! Reboot and you're done.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. juli 2011 - 00:07 #4
Hej Igen

Har forsøgt ovenstående vha "Boot DVD", men jeg kan IKKE merge den slettede partition til den eksisterende.

Muligheden for Merge forsvinder når man sletter partitionen

Er der nogen der har et forslag, her inden der skal Lion på maskinen ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
24. juli 2011 - 15:02 #5
.