Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 08:58 Der er 17 kommentarer

Hp dv 5204 starter ikke HJÆLP!!

Hej

Jeg sidder med mine forældres bærbar, og har skilt den ad for at tømme den for støv. Den virkede inden, men efter jeg samlede den igen virkede den ikke.

Den kører blæseren i det en sekund som den skal når man starter den, men efter den sker der intet, udover at powerknappen blinker meget hurtigt, og hele tiden.

Jeg har kigget på hp's hjemmeside, og har prøvet deres hard reset. Intet held:(

Håber der er nogen her der kan hjælpe.
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:10 #1
Det tyder på at du ikke har fået den samlet ordentligt. Tjek at Harddisk og ram klodser osv. er korrekt monteret
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 09:13 #2
Ja det har jeg... Jeg har tjekket ram, harddisk, osv. men intet held. Og har haft den skilt ad igang bare for at sikre mig at alting sad rigtigt.:(
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 09:15 #3
Jeg er selv igang med at uddanne mig til it supporter, men man ved jo ikke alt som elev:P så derfor ville jeg spørge her.
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:27 #4
Og du har også tjek på skruernes længde, de er nemlig forskellige ... Jeg har set en bærbar hvor skruerne ikke var sat tilbage hvor de kom fra, med det resultat at en af de lange skruer var skruet direkte ned i CPU´en, Ups, ny maskine ...
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:28 #5
Hvis der er mere end en ramklods i så prøv først med en og se om det skulle få den til at funke. Og du var selvfølgelig afladet inden du skilte den ad, ikke ?
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 09:37 #6
Jeg skulle mene alt var som da jeg startede.

Men har prøvet uden ram, med hver enkel, og har prøvet med at starte kun med bundkort, og arbejded mig rundt den vej.
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:38 #7
Kan du få adgang til BIOS?
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:47 #8
Læste her om en Hard Reset uden BIOS batteri måske det kunne gøre trikket: http://www.computercare.ca/forum/showthread.php?t=1579
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 09:47 #9
Nej den starter kun blæseren i et et sekunds tid(hvilket er normalt), og så stopper der og står bare og blinker med powerknappen... hurtigt.. så.
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:51 #10
Af med strømmen og batteriet, hold startknappen inde i 30 sekunder. På med batteriet og strømmen og prøv så at starte den. Trikket her virker på Dell og Medion computere og måske også på HP
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 09:51 #11
Men jeg læser lige den der igennem og så vender jeg tilbage.
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 09:53 #12
OK
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
08. juli 2011 - 10:01 #13
Ok har læst det... Men har jeg ikke ret i at deres hard reset er:

1. Tag strøm og batteri ud(ikke cmos)
2. Hold powerknappen inde i 1 minuts tid(for at være sikker)
3. Sæt strøm til(ikke batteriet)
4. Prøv at starte

Eller er det uden cmos også? eller uden hardware?
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 10:26 #14
Jo det har du ret i. Jeg vil også mene at det er med Cmos, men prøv uden Cmos og HDD. Har du noget USB sat til?
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 10:38 #15
BTW så er denne her rar at have ved hånden når man "supporter" : http://www.pcworld.dk/art/117032
Avatar billede foodear Praktikant
08. juli 2011 - 14:20 #16
Fik du det til at virke ?
Avatar billede haggqvist1234 Nybegynder
20. juli 2011 - 13:23 #17
Nej fik det ikke til at virke. desværre:(

ps. har lige været på ferie derfor har jeg ikke kunne tjekke det før nu.