Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
05. juli 2011 - 00:59 Der er 7 kommentarer

Localhost - kan ikke åbne mine filer unde at den viser fejl

Hej eksperter.

Jeg har fået indstalleret WAMP server på min computer - har dog det problem at jeg ikke kan åbne mine filer uden at "HTTP-fejl 404.0 - Not Found".

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre - måske gør jeg noget forkert?

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen! :)
Avatar billede wanze Nybegynder
05. juli 2011 - 03:40 #1
Fejlen betyder, at filerne ikke kan findes. De filer du vil kunne tilgå på din webserver skal placeres i www-mappen, der er i din WAMP-installation.
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
05. juli 2011 - 11:59 #2
tak for dit svar :)

ja, jeg har fx placeret en demo.php fil i www mappe(www director), men hvis jeg så skriver "http://localhost/demo.php" i adressefeltet kommer fejlen?
Avatar billede wanze Nybegynder
05. juli 2011 - 18:59 #3
I din Apache-konfigurationsfil (apache2.conf eller httpd.conf), hvad står der ved DocumentRoot og ServerRoot?
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
05. juli 2011 - 19:20 #4
Der står:

ServerRoot: The top of the directory tree under which the server's configuration, error, and log files are kept.
Do not add a slash at the end of the directory path.  If you point ServerRoot at a non-local disk, be sure to point the LockFile directive at a local disk.  If you wish to share the same ServerRoot for multiple httpd daemons, you will need to change at least LockFile and PidFile.
ServerRoot "c:/wamp/bin/apache/apache2.2.17"

DocumentRoot "c:/wamp/www/"

Each directory to which Apache has access can be configured with respect to which services and features are allowed and/or disabled in that directory (and its subdirectories).
Avatar billede wanze Nybegynder
05. juli 2011 - 19:26 #5
OK, og dine filer ligger i c:/wamp/www/-mappen?
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
06. juli 2011 - 15:24 #6
Ja de ligger i C:\wamp\www :)

kan det være noget med at jeg skriver det forkerte i adresse-feltet?
Avatar billede Trainee Nybegynder
09. november 2011 - 22:20 #7
Hvis ikke du har fundet en løsning, er det så ikke fordi du har glemt at lave en "setting.php" i C:\wamp\www\sites\default

så du både har en default.setting.php og setting.php fil i mappen. Dette burde løse dit problem.