Avatar billede gimigting Nybegynder
03. juli 2011 - 23:52 Der er 11 kommentarer

Processer hjælp!

hej jeg leder efter en solid gamer, jeg kan se at mange bærbare computer har helt op til i5 og i7 processer til 5000-7000 kr men hvis jeg på gamer pc til cirka samme pris har de kun i3? nogen der kan forklar hvorfor? og evt en der kender et godt tilbud på en gamer fra ny af?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 00:59 #1
gamer-bærbar? syntes ikke helt at de to ord hænger sammen. Men snup du dog en i5 bærbar med GTX560m så er du kørende.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
04. juli 2011 - 09:15 #2
efter hvad jeg har forstået, så er i3 ikke specielt god til gaming..

på alle i5 er der et tal bag ved i5.. f.eks: i5 "2500"

alle i5 med et tal under 750 bagved, skulle vist ikke være specielt godt egnet til gaming..

ps et godt grafikkort er vigtigstr til gming, men selvfølgelig skal cpuen også være god...

husk at amd's cpuer laver mere varme generelt, så du skal nok ikke have sådan en i en bærbar...

køb en stationær til at spille på? du kan få fantastiske computere for under 5000kr inde på www.topdata.dk

:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2011 - 09:27 #3
gamer-bærbar? syntes ikke helt at de to ord hænger sammen.

Du skal vist have fulgt op på din viden... :D
Avatar billede Simon14 Nybegynder
04. juli 2011 - 11:08 #4
hmm er det da ik rigtigt? så er jeg da ked af at have gevet forkerte råd :O

hvad er det der er forkert?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 12:46 #5
#3 Sidst jeg tjekkede så var en gamer-bærbar en Alienware til overpris som får baghjul af en rigtig gaming stationær og som koger op og bliver varm under spil. Men det kan selvfølgelig være at der er kommet alternativer på markedet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 12:47 #6
Eller en Dell XPS for den sags skyld. Det var eddermame også en pivringe bærbar. Men det kan selvfølgelig være at min videns database er out of date. Jeg kender bare ikke nogle alternativer.
Avatar billede gimigting Nybegynder
04. juli 2011 - 18:58 #7
det slet ikke det jeg mener, jeg skal købe en stationær men der har de oftest kun en på i3 til i5... men mange bærbar til samme pris har det samme? det give jo ingen mening
Avatar billede gimigting Nybegynder
04. juli 2011 - 19:01 #8
og kan i ikke sende en masse link med gamer computer til cirka 5000 kr ville være vildt fedt
Avatar billede Simon14 Nybegynder
04. juli 2011 - 21:18 #9
kig her: http://topdata.dk/group.asp?group=299
derinde får du rigtig meget for pengene. husk at vælge et styresystem under "evt ændringer" hvis du da ikke har et i forvejen.

okay jeg havde forstået det som om du ville haev en bærbar...
men der er stor forskel på rigtig mange af i3 og i5'erene..

bare gå efter en i5 2500.. det er vistnok den næstkraftigste i5 på markedet lige nu..

tjek det her:

- INTEL i5 2500, 3.3GHZ CPU
- KVALITETSBUNDKORT, GIGABYTE H67
- GTX560 1GB DDR5, NVIDIA GEFORCE (2xDVI, 1xHDMI)
- 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM
- 4GB DDR3 1333MHZ, KINGSTON KVALITETS RAM
- 24X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/-, DVD-RAM (SONY)
- ATX KABINET SORT
- 650W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB HIGH-END
- 8 KANALS LYDKORT, SURROUND SOUND
- 8STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
- ORIGINAL CPUKØLER INTEL

alt det får du for kun 4699,- eksl. fragt her:
http://topdata.dk/product.asp?product=7586

hvis du ikke har tænkt dig at købe hos www.topdata.dk , så køb hos www.mm-vision.dk

det er nok de to steder til gamer computere jeg klart vil anbefale! :)
Avatar billede gimigting Nybegynder
04. juli 2011 - 23:08 #10
okay det vil jeg tage til overvejning (:
Avatar billede Simon14 Nybegynder
05. juli 2011 - 09:35 #11
var det svaret?

ps. held og lykke med din nye computer!