Avatar billede grafik-anders Mester
02. juli 2011 - 21:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søgeoptimerer jeg shape.dk?

Hej

Min side www.shape.dk kommer ikke frem på google. Hvordan kan jeg søgeoptimer den mere?

En gang kom den frem, når man googlede shape, men det gør den ikke mere og jeg ved ikke hvorfor.

Jeg har gjort følgende:

-navngivet siderne, så navne fortælle, hvad siden indeholder

-Alle sider har unik 'title' (<title>unikt-navn</title>)

-Alle sider har unikke meta-tag (<meta name="description" content="indhold" />)

-Alle sider har unikke keyword-tag (<meta name="keyword" content="keyword1,keyword2,keyword3"/>)

-Der er sammenhæng mellem keywords/decription og indhold (tekst) på siderne

Hvad mere kan jeg gøre?

Mvh.
Anders
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2011 - 22:08 #1
Siden findes stadig på google - men det ser ikke ud som om du har gjort noget som helst for at gøre google opmærksom på at du eksisterer, altså i form af at få dit link lagt ind på en masse relevante andre sider, og det er en meget vigtig ting i både at blive opdaget og dermed indekseret samt også at få en god rangering. Så i gang med at linkbuilde!
Avatar billede grafik-anders Mester
02. juli 2011 - 22:10 #2
OK, - det lyder fornuftigt, men har du nogle gode råd omkring, hvordan jeg griber det an? Er der nogle oplagte steder, hvor jeg kan gøre det?
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2011 - 00:26 #3
I "gamle dage" ville jeg have henvist til at du kunne starte med nogle linkkataloger - http://www.web-dev.dk/post/Danske-linkkataloger.aspx - men de har ikke den store effekt mere. Derfor handler det nok meget om at finde relevante samarbejdspartnere, deltage i fora med links og lignende.
Avatar billede The_Buzz Novice
03. juli 2011 - 09:46 #4
Google har den:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=site%3Ashape.dk&aq=f&aqi=g1g-s1g1g-s2g5&aql=&oq=

Men det kan nu godt være fordi du bare har skrevet herinde...

Bliv eventuelt en aktiv bruger på forum på www.amino.dk og hav dit link til www.shape.dk i din signatur.

Derudover skal du ud og finde linktrades som det er *DIT* ansvar at sikre ikke lige pludselig er en pornoside eller andet.

Lidt links til SEO:
http://www.vaughns-1-pagers.com/internet/google-ranking-factors.htm
http://www.link-assistant.com/seo-spyglass/sample-report/report-1.html?from=3300b180ec7b20ba

Derudover skal du SØRGE for at skrive din egen, lange og indholdsrige tekster på hver enkelt side, information, interlinke dine sider, beskrivelse skal være beskrivende for siden og du skal prøve at blive optaget i f.eks. www.dmoz.org i den underkategori der passer til din side - selvom det er rigtigt svært at blive optaget sker det sommetider. Lad være med at gensende din ansøgning mere end engang hver tredie måned.

Linkbuilding og SEO er tålmodighedsarbejde, især for folk der bare har en enkelt side de gerne vil promovere...

Hvis du gerne vil have kigget hele din side igennem med SEO øjnene på - kan jeg godt gøre det, det er en del af mine services på www.modified.dk - men det koster. I samme åndedrag siger jeg også at du kan få meget af det gratis fra andre hvis du spørger om dette på f.eks. www.amino.dk

God vind :)
Avatar billede grafik-anders Mester
03. juli 2011 - 13:24 #5
Tak for de gode links - særligt den første af dem var let at gå til. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad de mener med ankertekst? - er det bare sidens 'hoved-tekst'?

Kan google godt forstå linket, hvis det ikke bliver til et rigtigt link, men bare er eks. shape.dk (og ikke www.shape.dk) eller bare 'shape'?

Der er også et firma, som hedder shape, men som laver applikationer til Iphones. De har således intet med fitness, træning eller velvære at gøre. Vil henvisninger til dem, så blive misforstået som henvisninger til mig? Altså henvisninger, som måske overfor google kan ødelægge min ranking, da de ser ud til at henvise til mig misvisende?

Der er i øvrigt en del andre hjemmeside, som også beskæftiger sig med sundhed og kostråd og som også hedder noget med shape. Har det betydning for min ranking på google?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 13:44 #6
List ved siden af måske, men kunne du ikke gøre brødteksten på siderne større.

Ikke at dette gør det lettere for Google at finde dig :)
- men jeg kan næsten ikke læse indholdet (uden at zoome ind)

font-size:9px; - Er for dværgmyrer! => 12px
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2011 - 16:07 #7
nå - jamen, tak for hjælpen...
Avatar billede grafik-anders Mester
15. juli 2011 - 10:37 #8
Ja, - Keyersoze ---> TAK TIL ALLE!!! :)

Jeg har gjort brødteksten lidt større - synes I stadig, at den er for lille?

Jeg har lige prøvet at google siden igen, men jeg synes ikke, at google ser ud til at have ændret noget.

Resultat:
"
Shape.dk - om shape.dk?
www.andersborg.com/shape/ - CachedLignende
Gode råd, anbefalinger af produkter og generel vejledning om fitness, motion, sport, slankekur, velvære, køb af vitaminer, kreatin og sportsudstyr.
"

Tidligere have jeg siden liggende sammen med min personlige hjemmeside, men den er nu flyttet til en selvstændig server. Det ser bare ikke ud til, at google har opfanget det endnu?

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2011 - 19:26 #9
... det var en kommentar til din pointgivning.
Avatar billede RTH Nybegynder
17. juli 2011 - 16:08 #10
Som The Buzz skriver, kan du sagtens have meget længere brødtekster. Og hvilke søgeord vil du egentlig gerne findes på? I øjeblikket ser det ud som om, at siden er optimeret til udtrykket shape.dk. Men hvis jeg ikke har misforstået noget, satser du på brugere, som sikkert ville søge på ord som træning, fitness etc.

Du mangler iøvrigt også h-tags (dem, man bruger om overskrifter) og interne links - og så har du kun 11 eksterne links. Og ja - brødteksten er stadig alt for lille. Jeg får simpelthen ondt i øjnene, når jeg forsøger at læse den - og så gammel er jeg trods alt heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 17:04 #11
Størrelsen er stadig i underkanten - og "udvisket" - ligesom de ikke-valgte tabs.
- gi' os nu noget ordentlig kontrast: sort eller meget mørkere grøn.
Avatar billede grafik-anders Mester
11. august 2011 - 21:58 #12
RTH > Hvad er H-tags? Hvordan bruger man dem?

Jeg kommer til at lave et revideret layout her i efteråret og så bliver teksten også lidt større og får lidt mere kontrast :)

SIDEN ER KOMMET FREM PÅ GOOGLE!!!! Juhuuuu!!!
Avatar billede RTH Nybegynder
11. august 2011 - 22:43 #13
H-tags er de html-koder, du putter de forskellige overskrifter ind i. Hovedoverskriften på siden skal være i en h1 og underoverskrifterne i h2, h3 osv., alt efter vigtighed. Det er med til at fortælle søgemaskinerne, hvad siden handler om.

De ser sådan her ud: <h1>Din overskrift</h1>
Avatar billede grafik-anders Mester
12. august 2011 - 15:10 #14
Mine h1 (vigtigst) er let nok og nok også h2 (næst vigtigst), men når der kommer til h3, så er spørgsmålet, hvor meget, der må stå - hvor meget er det fornuftigt at putte i?

Skal brødtekst også have h-tags?
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
03. oktober 2011 - 07:40 #15
indsender den til søgemaskiner, ping det, link bygge det