Avatar billede thomaskramer Juniormester
02. juli 2011 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Flash og Safari

Hej Eksperter

Er der noget om snakken med at flash pr. definition ikke virker i Apples Safari-browser (understøtter ikke flash-player) eller er det blot fordi brugeren ikke har installeret de nødvendige plugins?

Jeg har ikke stort kendskab til mac, og har en kunde der påstår at en alm. flash-film på deres site, ikke afspilles i Safari på mac (jeg kender ikke til grundigheden af kundens undersøgelser... om det bare er på hans maskine)

200 for et hurtigt svar (husk at smide svar, ikke kommentar)

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede kjeldsted Novice
02. juli 2011 - 11:47 #1
Det rene sludder. Selvfølgelig virker flash i Safari til OS X.
Dog er flash ikke understøttet på iOS brugerflader, som iPod, iPad og iPhone af sikkerhedsårsager.

Men det virker ganske fint på Mac hvis brugeres da har flash installeret.
Avatar billede Svopper Nybegynder
02. juli 2011 - 12:02 #2
Jeg har selv en MacBook Pro med Safari. Jeg har installeret både Adobe- og Java flashplayer uden problemer. Det virker bare
Avatar billede thomaskramer Juniormester
02. juli 2011 - 20:13 #3
Tak, d'herrer for svarene.

De problemer som kunden oplever - kan de skyldes at flash skal embeddes på en special måde for at virke i Safari/på mac?

Kan I f.eks. se flashen i toppen af dette site :

http://www.kennedys.dk/
Avatar billede kjeldsted Novice
02. juli 2011 - 21:51 #4
Nej. Det har heller ikke noget at sige. Flash på Mac virker fuldstændig ligesom på alle andre browsere.
Desuden ser siden fra det sendte link ud på præcis samme måde i min FF som i Safari (5.0.5) med Flash MAC 10,1,102,64 på Mac OS X 10.6.8.
Jeg tror din kunde skal have opdatere flash/safari på sin mac.

Det er i hvert fald ikke din kodning der er problemet.
Avatar billede kjeldsted Novice
02. juli 2011 - 22:05 #5
Men du bude måske nok overveje at lave et topbanner (enten statisk eller med JS/jQuery) som bliver vist hvis ikke brugeren har flash.
For det ser ikke pænt ud på bl.a. iPad