Avatar billede NielsErikP Mester
01. juli 2011 - 21:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kal'kere som i de "Gamle" dage,,??

Hej..
Når man i sine unge dage ville tegne en tegning efter, lagde man et stykke Kal'ker papir over og tegnede omridset op.
Så til mit spørgsmål, Findes den slags elektronisk idag, er der programmer der elektronisk virker som et stykke kal'ker papir.

På forhånd tak..!!
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2011 - 22:08 #1
Er det noget billed på pcen du vil have omridset af?
Avatar billede NielsErikP Mester
01. juli 2011 - 22:14 #2
Hej..
Tja..Det kan man jo godt sige, enten det ligger der i forvejen eller det scannes ind.
Ide'ne var om der fandtes den slags elektronisk kal'ker papir sådan at man, når man havde brug for det, ligesom kunne lægge over, tegne omridset, Så tage det stykke papir og evt. lægge i et anerkandt tegne program til at tegne motivet op efter.
Forstår du???
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2011 - 22:32 #3
Forstår godt, kender desværre ingen programmer på den front, kun til og tage fat i det omrids og alt på dets inderside.. da jeg var yngre brugt vi dog mad papir, medmindre det er det samme ^_^
Avatar billede NielsErikP Mester
01. juli 2011 - 23:09 #4
Hej..
;-) ;-) ja madpapir var den billige udgave og altid ved hånden.
Nej... Tror heller ik det eksistere, men det kunne være et ret brugbart program i mange sammenhænge.
Men jeg ville jo lige høre, om der fandtes noget der kunne det..!! jeg søgte.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 23:43 #5
I de fleste tegneprogrammer kan man arbejde med flere lag obenpå hinanden (layers).
- hvis du lægger originalen i ét layer, og et tomt layer ovenpå, kan du tegne tegne omridset af, og derefter fjerne layeret med originalen, og stå tilbage med det rene omrids.
Avatar billede NielsErikP Mester
02. juli 2011 - 00:21 #6
Hej..
Ja.. Okay det er jo lidt i retningen. Men kan man så bruge "Omrids Layer'et" til at ligge på et tomt ark. og så overføre "Omridset" ned på det tomme ark, ¨ådan at man har en helt ny tegnong/billede.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 11:15 #7
Ikke sikker på at jeg forstår, men når du fjerner layeret med originalen, er der kun omrids-layeret tilbage = det ER hele billedet.

Hvad er det du vil opnå ?
Avatar billede NielsErikP Mester
02. juli 2011 - 11:27 #8
Hej..
Du skrev #7.
LÆS de foregående 6 stk.
Ellers må vi bare konstatere at det findes ikke!!!
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 11:51 #9
"Det" findes ikke.
Avatar billede NielsErikP Mester
02. juli 2011 - 13:08 #10
"DET" kan man da ik lægge som et "SVAR".
Nå.. Må konstatere jeg ikke fik hjælp til løsning af problemet.
Tak for din tid.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 15:54 #11
#5 besvarede dit vagt formulerede spørgsmål.
Da jeg bad om en uddybning (#7) blev du uforskammet.
- dig gider jeg ikke spilde mere tid på..