Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Dell C521

Hej

Jeg har en Dell C521 http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dimC521/en/SM_EN/specs.htm#wp1052631 men den køre godt nok langsomt, så derfor tænkte jeg at finde en ny processor på ebay, jeg opgraderet den fra 1 GB ram til 4 GB, men det gav ikke rigtigt så meget, jeg spiller FSX ( microsoft flight simulator x ) og når jeg kikker på hvordan CPU´en køre køre begge kerner på 100% så derfor tænkte jeg at jeg måske kunne opgradere CPU´en, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad for en jeg kan bruge og hvor stor en cpu jeg kan komme i den håber at der er en som kan hjælpe mig....

jeg tænker også på at sætte et VisionTek 900276 ATI Radeon HD 4650 Video Card - 1 GB i den da det sikkert også vil hjælpe en del...

men høre meget gerne fra jer...

på forhånd tak....
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 00:42 #1
Hvornår er det lige den køre langtsomt?

Er det når du spiller? Eller er det bare generelt når du tænder computeren?
Avatar billede perneis Nybegynder
30. juni 2011 - 09:18 #2
når jeg spiller, jeg bruger ikke computeren til andet den stå som slave, og alle programmer som der ikke er brug for er lukket af, og den starter op direkte i FSX når jeg tænder den
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 10:52 #3
Har spillet altid hakket lige fra starten af?

Har du et onboard grafikkort i den nu?

Spillet kræver jo ikke meget som du kan se her:
http://support.microsoft.com/kb/925724
Avatar billede perneis Nybegynder
30. juni 2011 - 12:01 #4
Ja det er et onboard grafik kort ( helt standart ) ...

jeg var lige inde og kikke på det link du skrev, og jeg vil nu nok sige at er der nogen som helst der kan køre FSX hvis de har det microsoft siger "Minimum system requirements" så tager jeg godt nok hatten af for dem for selvom at jeg sætter ALLE indstillinger i spillet til det mindste jeg kan køre det ikke for godt, og grafikken vil du kunne sammenligne men en commodore 64..... men jeg har bestilt et nyt grafik kort nu så nu vil jeg bare høre om jeg kan sætte en større CPU i maskinen, hvad det skal være for en og om det vil give den et bust.... eller om det skulle være nok med grafikkortet...
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 12:59 #5
Tja for mig kræver det jeg ved præcist hvilken bundkort der er i nu.
Kan ikke læse det ud fra det ovenstående link du har smidt så...

Men nu svarede du ikke rigtig på om spillet altid havde lagget eller?

Men nu du har bestilt så må tiden jo vise om det har hjulpet ellers må du jo arbejde videre omkring processor. (Men hakkede spillet ikke fra starten er det jo ikke det).
Avatar billede perneis Nybegynder
30. juni 2011 - 13:14 #6
for at svare på om det altid har hakket, jo det har aldrig kørt særligt godt på den computer, jeg har 3 computere som arbejder sammen via et program og dell´en er den eneste jeg har problemer med.

når spillet køre kan man ved at trykke på Shift+Z 2 gange se hvor mange frames den køre med pr. sek. og på de 2 andre computer ligger den på 30 - 50 frames og alt køre glidende men på dell´en ligger den på 2 - 5 frames pr. sek. og køre meget dårligt, det program som køre imellem computerne har ingen indflydelse på hvor mange frames der køres med det sender kun oplysninger imellem computerende.

ang. bundkortet er der nogle steder jeg kan se det på kortet for jeg har ledt og ledt som en gal på dell men kan ikke finde noget, jeg fandt dog frem til at min servidkode er 1C9XS2J men heller ikke med den fandt jeg så meget....
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 13:22 #7
Ingen tvivl om, at grafikkort har stor betydning i spil. Så lad os håbe det hjælper.
Avatar billede perneis Nybegynder
30. juni 2011 - 13:54 #8
ja for ellers må jeg skrive her igen.... ligger du lige svar ind, for har lige fået en balle for at have spøgersmål åbne og det vil jeg ikke igen :-)
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 14:17 #9
Ja det går jo ikke.