Avatar billede uth Nybegynder
29. juni 2011 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undelete skjulte mapper

Hej,

Jeg har lige overtaget min datters laptop, da hun fik en ny og bedre (end min...sådan er det blevet :o( ). Da hun have Vista installerede jeg Windows7, og gemte det gamle system i windows.old
Hun fik kopieret alle sine vigtige mapper over og jeg slettede derefter Windows.old, som jo altid fylder godt på disken. Nu viser det sig så, at hun snedigt nok havde gemt nogle meget vigtige og "hemmelige" filer i to mapper, som hun havde "skjult".
Nuvel - da jeg ikke har lavet yderligere på computeren siden jeg slettede filerne, gik jeg igang med "Recover my files, pro" som da også har gravet en hel hel masse frem - bare ikke lige de to mapper som var så vigtige. Er der nogen der ved om man skal gøre noget specielt for at finde skjulte mapper, når man undeleter, eller er der måske noget software, der er bedre til formålet?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 10:40 #1
Disse recoverprogrammer er det nogle du har haft liggende hele tiden?

Du kan nemlig resiskere du har slettet filerne hvis du efterfølgende har installeret programmerne.

Du bør/skal stoppe med at bruge den omtalte disk. Den skal tilsluttes som slave i andet system og herfra køres recover af filer fra denne pc. En sata ide adapter kan du også bruge som tilslutningsmåde.
Avatar billede uth Nybegynder
29. juni 2011 - 10:45 #2
Jeg rykkede disken ud og skiftede den ud med min transportable disk, så der ikke blev skrevet flere data på disken. Normalt pc brug skriver også på disken, så det er altid god latin at gøre den ramte disk til slave... :o) Jeg håndterer problematikken fra min egen pc. Og jeg har fundet hele filstrukturen, der var på den gamle disk, blot ikke de to mapper, som var "skjult"..
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 12:10 #3
Kan du ikke aktivere i mappeindstillinger at den skal vise de skjulet filer?
Avatar billede uth Nybegynder
29. juni 2011 - 12:19 #4
Det har jeg prøvet, men måske kan "Recover my files" ikke grave skjulte mapper frem...hmm...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 16:40 #5
Der er andre programmer du kan prøve. Har dog (heldigvis) ikke haft brug for dem, men har henvist til disse her:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede uth Nybegynder
18. oktober 2011 - 11:27 #6
svar
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2011 - 15:36 #7
Hvad endte det med?